آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

عدم رعایت حقوق و تکریم انسانی در زندان اردبیل؛ عباس لسانی از شنبه وارد اعتصاب غذا می‌شود

عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل اعلام کرده که در اعتراض به عدم رعایت حقوقش در رندان از روز شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زند.

عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل اعلام کرده که دلیل عمده بالا رفتن فشار خون در او ناشی از فشارهای عصبی است که از سوی مسئولین زندان اردبیل صورت می‌گیرد و او نیز برای اعتراض به این رویکرد از روز شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زند.

در راستای رویکرد اعمال فشار مسئولین زندان اردبیل بر علیه این زندانی سیاسی، اخیرا یک زندانی را تحت عنوان اراذل و اوباش به بند آقای لسانی منتقل کرده‌اند.

این فعال سرشناس تورک عنوان داشته که در صورت منتقل نشدن این زندانی از بند وی و همچنین در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان علی رغم تاکید رئیس بهداری زندان اردبیل مبنی بر نیاز فوری به مراقبت های پزشکی، از صبح شنبه ۲۲ خرداد وارد اعتصاب غذا خواهد شد و این اعتصاب از صبح روز یکشنبه ۲۳ خرداد به صورت اعتصاب خشک ادامه خواهد یافت.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی، وی این موضوع را در تماس امروز پنجشنبه ۲۰ خرداد، با نزدیکانش مطرح و اعلام کرده که فشار خونش همچنان بالا و در مواقعی ازجمله شب گذشته، به ۱۹ رسیده و دستور پزشکان مبنی بر لزوم اکوی قلب و اسکن ام‌آرآی از مهره‌های کمر او در بیمارستان با بی‌اعتنایی از سوی مسئولین زندان مواجه می شود.

تعلل و بی‌اعتنایی پزشکی نسبت به وضعیت عباس لسانی در زندان اردبیل همواره مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری واقع شده است.

این زندانی سیاسی دچار فشار خون بالا، تپش بالای قلب و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یکماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی شده بود که با فشار فعالین سیاسی -اجتماعی و کاربران مجازی سرانجام تحت مداوا قرار گرفت.

عباس لسانی زندانی سیاسی شناخته شده آذربایجانی است که از دی ماه ۹۷ و تحت روندی یک‌طرفه و دادرسی ناعادلانه به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده و از آن زمان تاکنون محرومیت‌ها و محدودهای زیادی علیه او و خانواده‌اش صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا