آذربایجانایران

روند تحصن دانشجویان و تحریم کلاس‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور ادامه دارد

با گسترش اعترضات در دانشگاه‌های سراسر کشور و ادامه اقدامات جمهوری اسلامی در اخراج و تعلیق دانشجویان، روند تحصن و تحریم کلاس‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور ادامه دارد.

به گزارش کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در اعتراض به تعلیق غیرقانونی دانشجویان این دانشگاه و برخورد تهدیدآمیز مسئولان با دانشجویان معترض تحصن کردند.

گروهی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران نیز در اعتراض به کشتار شهروندان بلوچ و سرکوب دانشجویان تحصن کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ولنجک نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند تمامی کلاس‌های درس را تحریم می‌کنند.

در هفته جاری نیز دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف از جمله صنعتی شریف،‌ امیرکبیر، ‌تهران، صنعتی اصفهان، تهران مرکز شمال،‌ علوم تحقیقات روز یکشنبه ۱۵ فراخوان تحصن دادند.

پیش‌تر در روز چهارشنبه نیز، کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داده بود که دانشگاه گیلان در فرآیندی غیرقانونی و سرکوبگرانه، حدود ۱۳۸ نفر از دانشجویان را به مدت یک ترم و حدود ۳۴ نفر را به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق کرده است.

شوراهای صنفی دانشجویان همچنین خبر داده بود که دانشگاه هنر تهران همه دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش تئاتر ورودی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را مشروط و محروم از امتحان پایان‌ترم اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا