ایرانخاورمیانه

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل: توانایی عملیات نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران را داریم

وزیر دفاع اسرائیل، گفت این کشور توانایی انجام عملیات علیه تاسیسات اتمی در ایران را دارد و تاکید کرد که اسرائیل باید به تقویت این توانایی ادامه دهد.

وزیر دفاع اسرائیل چهارشنبه گفت: «ما به آمادگی دست یافته‌ایم، قابلیت‌های (بیشتری) داریم که در حال توسعه آن هستیم و فرآیندهای بلندمدتی داریم که نمی‌خواهم در مورد آن‌ها توضیح بیشتری بدهم.»

مقام‌های اسرائیلی بارها تاکید کرده‌اند برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای همه گزینه‌های خود را بر روی میز دارند. بنی گنتس در مرداد ماه اعلام کرده بود که این کشور باید خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کند.

وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد کشورش این توانایی را دارد که به برنامه اتمی ایران آسیب جدی وارد کند وآن را به تاخیر بیاندازد. گنتس احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را «تاکتیکی تاخیری» خواند.

تاکنون چندین حمله به مراکز و تاسیسات اتمی ایران به اسرائیل نسبت داده شده است.

از سوی دیگر، پس از سفر جو بایدن به اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه در اواخر تیرماه، یائیر لاپید، نخست ‌وزیر اسرائیل اعلام کرد به بایدن «آزادی عمل کامل، سیاسی و عملیاتی» اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را یادآور شده است.

در حالی که انتظار می‌رود با انتخاب نتانیاهو به نخست‌وزیری اسرائیل، دوره وزارت دفاع بنی گنتس رو به پایان باشد، آکسیوس چهارشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن درباره اینکه نتانیاهو یک چهره یهودی افراطی را به سمت وزارت دفاع اسرائیل منصوب کند نگران است.

به گفته این مقامات، دولت بایدن در حال حاضر روند تعیین وزیر دفاع جدید را از نزدیک پیگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا