ایرانخاورمیانه

پیامد نصب مجسمه تروریست قاسم سلیمانی در ورزشگاه؛ سپاهان جریمه و بازنده اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را برای بازی برگزار نشده دو تیم سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان اعلام کرد.

به نوشته ایرنا، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در حکم خود سپاهان را سه بر صفر بازنده این دیدار اعلام کرد. همچنین باشگاه سپاهان باید ۲۰۰ هزار دلار جریمه بابت اتفاقات رخ داده پرداخت کند و از سه بازی در ورزشگاه خانگی در لیگ قهرمانان آسیا نیز محروم است که یک بازی آن تعلیقی است.

دیدار دو تیم فوتبال الاتحاد عربستان و سپاهان ایران که قرار بود شامگاه دوشنبه ۱۰ مهر در ورزشگاه «نقش‌ جهان» اصفهان برگزار شود، به‌دلیل نقض قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» از سوی باشگاه ایرانی و نصب بنرهای سیاسی و تندیس چندین مجسمه قاسم سلیمانی تروریست در این ورزشگاه، لغو شد.

تیم الاتحاد عربستان به‌دلیل نصب مجمسه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، و پلاکاردهای سیاسی در این ورزشگاه حاضر به انجام بازی نشد و آن را «بهره‌برداری سیاسی» از بازی فوتبال دانست.

قاسم سلیمانی نقش کلیدی در تجهیز، آموزش و هدایت گروه‌های تروریستی وابسته ایران در منطقه از جمله حوثی‌های یمن داشت. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ با این گروه که پایتخت یمن را تحت اشغال خود درآورده در جنگ است.

فدراسیون جهانی فوتبال از آغاز ژوئیه 2007، در پی تغییرات بند چهار قانون این نهاد بین‌المللی نصب و یا همراه داشتن هر نوع نوشته و پیام سیاسی، مذهبی، اسطوره‌ای و نمایش آن در حین برگزاری مسابقات را ممنوع کرد.

همچنین طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در لحظه خروج معترضانه اعضای تیم الاتحاد از ورزشگاه «نقش‌جهان» اصفهان، تماشاگران سپاهان نیز با سر دادن شعار «فوتبال با سیاست نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم» خواستار برچیده شدن مجسمه قاسم سلیمانی از این فضای ورزشی شدند که مسئولان ایران از این کار خودداری کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا