اجتماعیایرانسیاست

ناصر اشجاری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

بنا به گزارشات رسیده به بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، ناصر اشجاری شهروند اهل تبریز و ساکن تهران، روز سه‌شنبه ۴ آذر ساعت ۱۲:۳۰ توسط چهار نفر از مأمورین اجرای احکام بازداشت و برای تحمل ۶ ماه حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شده است.

ناصر اشجاری ماهری، فعال مدنی، پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اشجاری در همین شعبه در تاریخ ۱۶ اردیبهشت برگزار شده بود.

آقای اشجاری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی کشور» به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این فعال مدنی همچنین از اتهامات «اهانت به پیامبر» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شده بود.

خانواده و نزدیکان آقای اشجاری به دلیل بیماری دیابت و کهولت سن او در این دوران طغیان کرونا به‌طور جد نگران سلامتی‌اش هستند.

ناصر اشجاری ماهری، در تاریخ ۱۸ دی ۹۵ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۴ روز بازداشت در بازداشتگاه موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲ اسفند ۹۵ با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا