آذربایجانجهانسیاست

سناتورهای ایتالیایی حملات ارمنستان علیه آذربایجان را محکوم کردند

سناتور جیانلوکا فرارا، عضو کمیته دائمی امور خارجه سنای ایتالیا و از اعضای حزب حاکم جنبش ۵ ستاره، به رسانه های ایتالیایی گفت که آتش گشودن ارمنستان بر علیه غیرنظامیان آذربایجانی نقض کنوانسیون ژنو است.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از سفارت آذربایجان در ایتالیا، این سناتور ایتالیایی روز یکشنبه ۶ مهرماه گفت که حل و فصل منازعات باید بر اساس قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل و احترام کامل به اصول یکپارچگی ارضی آذربایجان و مصونیت مرزهای دولتی شناخته شده بین المللی باشد.

این سناتور ایتالیایی همچنین از تشدید درگیری بین آذربایجان و ارمنستان و این واقعیت که بحران جدید خطر مداخله بین المللی در کنار مرزهای اروپا را افزایش می دهد، ابراز نگرانی کرد. جیانلوکا فرارا برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در سرزمین های اشغال شده آذربایجان توسط ارمنستان، حمایت خود را از سرگیری مذاکرات موثر که مدتهاست راکد مانده بودنداعلام و اظهار امیدواری کرد اتحادیه اروپا بتواند از کانال های دیپلماتیک برای تضمین توقف جنگ استفاده کند.

بیانیه سناتور ایتالیایی در اغلب رسانه های ایتالیایی منتشر شد.

روسانا بولدی، رئیس انجمن دوستی ایتالیا و آذربایجان در پارلمان ایتالیا و از اعضای حزب لیگا، در گفتگو با آژانس خبری ایتالیا، آگنزیا نووا، از تشدید درگیری های مسلحانه اخیر بین آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی شدید کرد.

نماینده مجلس ایتالیا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا به عنوان عضوی از گروه مینسک تلاش های خود را برای حل مناقشه قره باغ از طریق صلح و مذاکره بر اساس احترام به اصول تمامیت ارضی و مصونیت از مرزها در سطح بین المللی و همچنین قطعنامه های سال ۱۹۹۳ شورای امنیت سازمان ملل تشدید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا