ایرانسلامتی و زندگی

وضعیت اظطراری شیوع کرونا در سراسر ایران

آخرین اخبار بحران کرونا: بسیاری از مبتلایان به کرونا در گیلان به خاطر نبود تخت جان باختند. وضعیت کرج ایران به دلیل کرونا قرمز اعلام شد.

دولت و دیگر عناصر تصمیم‌ساز در شیوع کرونا مقصرند

 

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس ایران طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت استان گیلان از حیث شیوع کرونا تصریح کرد: «به نظرم نه تنها دولت که دیگر عناصر تصمیم ساز در این میانه مقصرند و در وضعیت بغرنجی که برای مردم پیش آمده سهیم هستند».

وی ادامه داد: شهر رشت و استان گیلان پیش از بحران کرونا درگیر بحران برف شده بود. هنوز کمر از آن بلیه راست نکرده بود که با بی تدبیری قابل پرسش و تامل مدیران مسئول در وزارت بهداشت و وزارت کشور و دیگر نهادهای تصمیم گیر، گرفتار مصیبت کرونا شده است.

حضرتی گفت: پرسش اول که ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده این است که آیا متولیان امر در ارائه اخبار و زمان دقیق اطلاع آنها از ورود این بیماری به قم صادق بوده اند یا خیر؟ اگر متوجه این بلیه شده بودند چرا شهر قم را قرنطینه نکرده و اقدامات احتیاطی و کنترل کننده را با تاخیر آغاز کردند؟

وی با طرح این سوال که چرا به کاسه لیسان و متحجران و دیوار لیسان اجازه مانور و تخریب چهره دین و حکومت دینی داده شد؟ تاکید کرد: به نظرم نه تنها دولت که دیگر عناصر تصمیم ساز در این میانه مقصرند و در وضعیت بغرنجی که برای مردم پیش آمده سهیم هستند.

حضرتی ادامه داد: استان گیلان به دلیل ضعف در امکانات زیربنایی و استراتژی نادقیق وزارت بهداشت فرصتهای به هنگام را از دست داده است. غلبه مدیریت غیربومی و ناآشنایی با نیازهای استان کار را سخت تر هم کرده است. انتصاب نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت از استانی دیگر و تغییر یک هفته ای وی نشان از این مدیریت کارآمد! دارد.

بسیاری از مبتلایان به کرونا در گیلان به خاطر نبود تخت جان باختند

 

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس ایران با اشاره به اعلام وضعیت قرمز در استان گیلان اعلام کرد: خیلی از بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی (کرونا) به دلیل عدم بستری در بیمارستاها و کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان گیلان جان باختند.

وی در گفت‌وگو با «عصرایران» با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و پزشکان بیمارستانهای استان گیلان گفت: قطعا دولت باید برای تامین این تجهیزات توجه بیش‌تری داشته باشد چراکه پزشکان و کادر درمانی در معرض بیش‌ترین خطرات برای سرایت بیماری هستند و اگر به تجهیزات مورد نیاز نظیر لباس خاص و ماسک و دستکش مجهز نباشند با این بیماری درگیر می شوند .

لاهوتی با بیان اینکه عملا فعالیت‌های اقتصادی در استان گیلان تعطیل شده است اظهار داشت: دولت باید به فعالان اقتصادی و کسبه استان که این روزها به دلیل اعلام وضعیت قرمز در استان دست از فعالیت کشیده‌اند از نظر مالیاتی و تسهیلاتی توجه کند. یکسری افراد نیز به صورت روزمره کار می کردند و زندگی شان از این راه تامین می شد و الان عملا این افراد بیکار هستند و معلوم نیست که چگونه امرار معاش می کنند که قطعا باید به این افراد نیز توجه شود.

گفتنی است شهر لنگرود از توابع استان گیلان ایران است که از حیث شیوع ویروس کرونا وضعیت بحرانی دارد و روز گذشته محمدحسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت ایران در این استان در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت، آمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان را بالغ بر 200 نفر اعلام کرد و افزود: حدود 800 الی 900 نفر در گیلان به این ویروس آلوده شده‌اند.

همچنین الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس ایران نیز طی نامه‌ای به رئیس جمهور روحانی نسبت به وضعیت استان گیلان ابراز نگرانی کرد.

وضعیت کرج ایران به دلیل کرونا قرمز اعلام شد

 

اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای شهر کرج، مرکز استان البرز ایران، اعلام کرد: با توجه به وضعیت قرمز این کلانشهر به جهت سرعت گیری شیوع ویروس کرونا، شهروندان خانه‌ها بمانند.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، حمیدرضا عسگری رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج نیز از محدودیت‌های تردد در گلزار شهدای بهشت سکینه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

ساعاتی قبل کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا در ایران درباره آخرین آمار بیماری کویید-19 گفت: طی 24 ساعت گذشته 43 بیمار جان خود را از دست داده‌اند که تعداد قربانیان این ویروس به 237 نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در استان البرز 307 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

گفتنی است، 30 بهمن ( 19 فوریه) مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم در ایران تائید شد. روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای 5 نفر را به این ویروس تائید کرد.

در این میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در تاریخ 12 بهمن (1 فوریه) ورود کرونا به این شهر را تکذیب کرده بود. 21 فوریه، تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به 4 نفر رسید و آمار مبتلایان نیز 18 نفر اعلام شد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد مرکز شیوع این بیماری شهر قم است و همه افراد درگیر یا از اهالی این شهر بودند یا به آن سفر داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا