خاورمیانهسلامتی و زندگی

ترکیه: اگر قم قرنطینه می‌شد، کرونا تا این اندازه در ایران شیوع نمی‌یافت

اگر ویروس کرونا در کشورمان شیوع یابد، از طریق ورود اتباع بیگانه یا بازگشت هموطنان ما از خارج خواهد بود. بنابراین از چنین افرادی می‌خواهیم بعد از ورود به ترکیه خود را 14 روز در خانه‌های‌شان قرنطینه کنند».

دکتر فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی یک نشست خبری در آنکارا درباره شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در ایران اظهار داشت: اگر شهر قم ایران قرنطینه می‌شد، ویروس کرونا تا این اندازه در این کشو شیوع نمی‌یافت.

وی افزود: «از تدابیر ما برای مقابله کرونا طوری برداشت می‌شود که گویی موارد آلوده به این ویروس در ترکیه وجود دارد. تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در کشورمان مشاهده نشده است. تدابیر لازم برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ و در 81 استان ترکیه نیز بیمارستان‌‌ها ی ویژه مشخص شده‌اند».

فخرالدین کوجا در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه کرونا مشکل جهانی است و ترکیه نیز به‌صورت ملی با آن مبارزه می‌کند، گفت:

«از کشورهایی که تدابیر لازم را برای شهروندان خود اتخاذ نمی‌کنند، توقع نداریم برای عدم سرایت ویروس کرونا به ترکیه تدبیری بیاندیشند. هموطنان ما که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، شخصا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حدود 2000 مورد مشکوک به ویروس کرونا در ترکیه آزمایش شده، اما نتایج تمام آنها منفی بوده است. عدم مشاهده ویروس کرونا در ترکیه تاکنون، به خاطر تدابیری است که ما اتخاذ کرده‌ایم.

از مسافران ورودی از تهران نمونه‌‌برداری شده است. اگر آخرین آزمایش‌ کرونای آنها منفی شود، از بیمارستان مرخص خواهند شد. امشب نتیجه اعلام خواهد شد.عدم اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله کرونا در اروپا مشکلات بزرگتری را در پی خواهد داشت

امکان مشاهده ویروس کرونا در ترکیه وجود دارد، اما مقابله با آن دست خودمان است. اگر ویروس کرونا در کشورمان شیوع یابد، از طریق ورود اتباع بیگانه یا بازگشت هموطنان ما از خارج خواهد بود. بنابراین از چنین افرادی می‌خواهیم بعد از ورود به ترکیه خود را 14 روز در خانه‌های‌شان قرنطینه کنند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا