جهانسلامتی و زندگی

رهبران جهان خواستار توافق بین‌المللی جدید علیه بیماری‌های همه‌گیر شدند

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، با رهبران ۲۴ کشور جهان روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین  خواستار توافق بین‌المللی جدید علیه بیماری‌های همه‌گیر شدند.

تدروس آدهانوم گبریزوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، با رهبران ۲۴ کشور جهان متشکل از روسای کشورها و دولت های اروپایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در نامه مشترک خود اظهار داشتند که کشورها برای آمادگی و مبارزه با اپیدمی‌ها باید یک توافق‌نامه بین‌المللی جدید ایجاد کنند.

در نامه سرگشاده منتشر شده در روزنامه فرانسوی لوموند روسای جمهور یا نخست وزیران فرانسه، پرتغال، انگلیس، آلمان، رواندا، یونان، شیلی، کنیا، آلبانی، آفریقای جنوبی، هلند، تونس، سنگال، اوکراین، اندونزی، فیجی، رومانی، چارلز میشل رئیس شورای اروپا، کره جنوبی، کاستاریکا، ترینیداد و توباگو، اسپانیا، نروژ، صربستان، همراه با تدروس آدهانوم تأکید کردند که نوع جدید ویروس کرونا بزرگترین مشکل جامعه جهانی از سال ۱۹۴۰ به این سو است.

در این نامه آمده است: “در حالی که برای پایان دادن به اپیدمی کوید-۱۹ با هم می جنگیم، امروز امید ما این است که به صنعت مراقبت های بهداشتی بین المللی ساختار محکم تری برای محافظت از نسل های آینده ارائه دهیم.”

در این نامه، با بیان اینکه همه‌گیری های دیگری نیز در جهان خواهد آمد، تاکید شده است که هیچ دولتی نمی تواند به تنهایی با همه گیری ها مبارزه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا