سیاست

حسن روحانی: مذاکره یک کار «انقلابی» است

رییس جمهور ایران با بیان اینکه «برجام نه مقدس است ونه لعنتی»، افزود: اگر مذاکره منجر به شکستن توطئه و نقشه دشمن شود، لازم و ضروری و یک کار انقلابی است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز 18 آذر طی سخنرانی خود به مناسبت روز دانشجو که با دو روز تاخیر در دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرفت، گفت: قدرت باید نقد شود، چون اگر نقد نشود احتمال انحراف دارد و کشور دانشجویی می‌خواهد که با صراحت و شهامت حرف بزند و مسوولان را نقد کند.

 

او افزود: از طرح بیان روشن، شفاف و نقادانه دانشجو نسبت به دولت خوشحال می‌شوم و «این آزادی بیان جزء افتخارات انقلاب اسلامی» است.

 

روحانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در «رژیم گذشته»، اینچنین بودند که دانشجو نمی‌توانست در برابر مقامات بایستد و آنچه را در دل دارد، بیان کند، گفت: «این بیان آزاد و اظهارنظر در دانشگاه‌ها از آثار انقلاب اسلامی» است و دانشگاه‌ها نیز در پیروزی انقلاب نقش ارزشمندی در کنار حوزه و اقشار مردم ایفا کردند.

 

او بیان کرد: یکی از خیرات دانشگاه‌ها این است که «اقوام مختلف» و دختران و پسران ما می‌توانند با هم گفت‌وگو کنند و «زبان‌ها و گویش‌های گوناگون» وجود دارد!

 

رییس جمهور ایران با ادعای این مطلب که «ما به دنبال چنین دانشجویی هستیم که با صراحت در برابر کسانی که مسئولیت دارند، مطالب و انتقادات خود را مطرح کنند»، افزود: البته این دوران و مسئولیت نیز محدود است و دانشجو باید با قدرت گفت‌وگو، قدرت را نقد کند وگرنه احتمال انحراف در قدرت وجود دارد و این قدرت شامل همه قوای کشور، نهادها، گروه‌ها و حتی جامعه بزرگ مردم است.

 

حسن روحانی اظهار داشت: اگر بگوییم فلان فرد، مخالفین را بی‌شناسنامه خوانده است، حرف نادرستی است. در یک مراسم سخنرانی فردی سخنی بر زبان آورد که مردم و ملت اینچنین می‌گویند و من گفتم از طرف مردم نگویید، بلکه بگویید، نظر حزب من این است و منظور من از شناسنامه این بود و اینکه نه به عنوان کل ملت ایران، سخن بگویید.

 

او با بیان اینکه “اگر کسی بخواهد به نمایندگی از ملت صحبت کند، رئیس جمهور است”، افزود: اینگونه سخنان را تحریف نکنیم که به نفع کشور نبوده و نباید اینگونه عمل کنیم و باید واقعیت‌ها را درک کنیم و همه زوایا را برای منفعت کشور در نظر بگیریم.

رییس جمهور ایران همچنین با اشاره به اینکه دولت این کشور پس از به دست آمدن توافق اتمی در سال 2015 (1394) توانسته پس از مدت ها نرخ تورم را اعلام کند، تصریح کرد: در 100 روز اول اعلام کردیم که تا پایان دولت، تورم تک رقمی می‌شود، اما همه دوستان اقتصاددان ایراد می‌گرفتند که شاید چنین اقدامی عملی نباشد و به آنان گفتم، اگر عملی نشد، از مردم معذرت‌خواهی خواهم کرد.

 

حسن روحانی همچنین درباره مذاکرات هسته ای با کشورهای مهم دنیا بالاخص آمریکا، گفت: «اگر مذاکره منجر به شکستن توطئه و نقشه دشمن شود، لازم و ضروری و یک کار انقلابی است.»

او همچنین ادامه داد: برجام نه مقدس است ونه لعنتی، برجام یک قرار داد بین المللی است که باید تلاش کنیم از مزایای آن استفاده کنیم. پیامبر اسلام هم با یهود بنی قریظه قرار داد بست ، آنها خیانت کردند و پیامبر روبرویشان ایستاد.

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا