آذربایجانایران

اعتصاب کارکنان شرکت داروسازی شهید قاضی در تبریز

کارکنان شرکت داروسازی شهید قاضی در شهر تبریز در اعتراض به وضعیت بدمعیشتی و حقوق پایین دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ پرسنل شرکت داروسازی شهید قاضی در تبریز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح پایین حقوق در مقایسه با تورم حاکم بر اقتصاد کشور ایران از کارکشیده واعتصاب کردند.

کارکنان این شرکت با توقف فعالیت و دست کشیدن از کار باتجمع در محوطه شرکت اعتراض خود را به پایین بودن حقوق نشان داده و خواستار توجه و رسیدگی مدیر عامل شرکت شدند.

شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز، جزو سه شرکت اصلی تولید کننده سرم های دارویی در کشور ایران به شمار می رود که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده و به عنوان بزرگ ترین تولید کننده محصولات تزریقی شناخته می شود که از سال ۱۳۷۰ بیش از ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور را تامین می کند.

وضعیت بد معیشتی، حقوق پایین درمقایسه با نرخ بالای تورم حاکم بر اقتصاد ایران، نبود خدمات رفاهی و پرداخت دیر از موعد حقوق کارگران وکارکنان شرکتها طی سالهای اخیر سبب گردیده تا قشر کارگر به خصوص پرسنل شاغل در مشاغل متفرقه بدون بیمه و کارخانجات تولیدی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند.

پیشتر روز یکشنبه ۱ بهمن ماه و چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه سال جاری نیز کارگران و پرسنل کارخانه شیرین عسل وشرکت تولید بستنی اطمینان در تبریز نیز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برگزار نموده بودند

طی هفته ها و ماههای اخیر شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی شاهد تجمعات اعتراضی ‌کارگران و بازنشستگان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم افزایش و همسان سازی حقوق بوده است.

کارگران و بازنشستگان بارها در تجمعات خود اظهار کرده اند که تا احقاق کامل حقوق خود و رسیدگی دولت به مطالباتشان به تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا