سیاست

اردوغان: مبارزات آزادیخواهانه مردم سوریه، مبارزه ۸۳ میلیون مردم ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه در ادلب، نیروهای رژیم اسد و حامیانش «روسیه و شبه نظامیان تحت حمایت ایران» به طور مستمر به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند، خون می‌ریزند و قتل عام می‌کنند، افزود: در این مرحله نمی‌توانیم چشمان خود را به فریبکاری، خودفروختگی و فتنه‌انگیزی برخی‌ها ببندیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی هفتگی خود در بین اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس این کشور در ارتباط با حملات رژیم اسد به نیروهای ترکیه در ادلب هشدار داد و افزود اگر به نیروهای کشور آسیبی برسد، بدون توجه به مفاد توافق سوچی، عناصر رژیم اسد را در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهیم داد.

 

به گزارش آنادولی، رجب طیب اردوغان با بیان اینکه اجازه نخواهد داد تهدیدات در مرزهای جنوبی این کشور وجود داشته باشد، اظهار داشت کشور با تمام توان در کنار مردم و مبارزین آزادی‌خواه سوریه باقی خواهد ماند.

وی تاکید نمود: مبارزه مردم سوریه، مبارزه تمامی 83 میلیون جمعیت ترکیه محسوب می شود. در این مرحله نمی‌توانیم چشمان خود را به فریبکاری، خودفروختگی و فتنه‌انگیزی برخی‌ها ببندیم.

آقای اردوغان  تصریح کرد: در ادلب، نیروهای رژیم اسد و حامیان آنها؛ روسیه و شبه نظامیان تحت حمایت ایران، به طور مستمر به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند، خون می‌ریزند و قتل عام می‌کنند. آنان در ادلب نه تروریست‌ها بلکه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در خصوص خروج نیروهای رژیم اسد از منطقه توافق سوچی تا آخر فوریه مصمم هستیم. در این زمینه هر اقدام هوایی و زمینی که لازم باشد انجام خواهیم داد. بدون هیچ تردید و درنگی این کار را انجام می‌دهیم. در زمینه ادلب اقدامات لازم را فورا انجام خواهیم داد و منتظر کسی نخواهیم بود.

وی بار دیگر تاکید کرد: اگر همه چشم‌های خود را بر رویدادهای ادلب ببندند نیز ترکیه هرگز نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود. تا پایان فوریه نیروهای رژیم اسد را از برج های دیده بانی ترکیه در ادلب دور خواهیم کرد. تا زمانی که سوریه در آرامش نباشد، ترکیه و هیچ کسی در آرامش نخواهد بود.

آقای اردوغان ادامه داد: از این پس هواپیماهایی که در ادلب محل سکونت غیرنظامیان را هدف قرار می دادند، نخواهند توانست به راحتی چنین اقدامی انجام دهند. به صراحت اعلام می‌کنم؛ هیچکس نمی‌تواند در جایی که خون سربازان ترکیه ریخته می‌شود در امان باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا