اجتماعیایرانسیاست

امان محمد خوجملی نویسنده تورکمن به زندان رفت

امان محمد خوجملی، فعال سیاسی، نویسنده و مدیر کانال تلگرامی فردای آزاد، روز چهارشنبه دوم تیر ماه، با حکم شعبه پنجم دادگستری شهرستان گنبد روانه زندان شد.

امان محمد خوجملی برای اولین بار، روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، در منزل شخصی اش در روستای «حاللی آخون» از توابع گنبد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پس از تفتیش خانه اش، بازداشت و به قید کفالت آزاد شد.

این بار پنچ روز پس از انتخابات ریاست جمهوری، طی حکمی از سوی شعبه پنجم دادگستری گنبد کاووس، روانه زندان  شد تا مدت حبس خود را بگذراند.

اتهام خوجملی «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.

آقای خوجملی از روزنامه نگاران سرشناس تورکمن‌صحرا است که مقاله هایش در نشریات محلی و سایتهای اینترنتی و دنیای مجازی به شکل مستمر منتشر می شود. این روزنامه‌نگار که نگاهی انتقادی به سیاست حاکم بر جامعه تورکمن صحرا و کل ایران دارد، پیش از این چندین بار توسط نیروهای اطلاعاتی تهدید شده بود، اما این تهدیدها مانع نوشتن و ارائه نظر و انتقادات وی نشده بود.

خبرها حاکی از آن است که  قرار، ضمانت، کفالت  و تودیع وثیقه برای این فعال رسانه‌ای و سیاسی توسط  شعبه ۵ بازپرسی گنبد پذیرفته نشده  و وی با حکم قاضی جوان گنبدی بازداشت و به زندان انتقال یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا