خاورمیانه

بعد از پوتین تروریستهای وابسته به ایران و روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند

بعد از پوتین تروریستهای مورد حمایت ایران و روسیه هم استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند.

فرانسه و آلمان از امکان به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک توسط روسیه ابراز ناخرسندی کردند.

ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آنها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه که به بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به بررسی درخواست سران دونتسک و لوگانسک، آگاه کرد.

کاخ کرملین اعلام کرد: رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان به دنبال گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و از امکان به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک توسط مسکو ابراز ناخرسندی کردند.

آمریکا روابط تجاری و مالی با مناطق جدایی‌طلب در اوکراین را ممنوع می‌کند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی روابط تجاری و مالی افراد و شرکت‌های آمریکایی با به‌اصطلاح جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک را ممنوع خواهد کرد.

براساس بیانیه یاد شده، این تصمیم در واکنش به تصمیم روسیه در به‌رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین اتخاذ شده و واشنگتن انتظار داشته است مسکو چنین اقدامی انجام دهد.

طبق این بیانیه، با فرمان مذکور کسانی که اقدام به انجام هرگونه معامله تجاری در این مناطق از اوکراین خواهند کرد، ممکن است توسط دولت آمریکا تحریم شوند.

ساکی در بیانیه خود تصریح کرد که جزئیات این تصمیم به‌زودی توسط وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا اعلام خواهد شد.

فوری: کوبا، ونزوئلا و سوریه جمهوری دونتسک را به رسمیت شناختند.

پس از امضای بیانیه استقلال مناطق شرقی اوکراین (جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک) توسط پوتین؛ کوبا، ونزوئلا ، سوریه عنوان اولین کشورها استقلال جمهوری دونتسک را به رسمیت شناختند.

همچنین محمد علی الحوثی(عضو ارشد شبه نظامیان حوثی) در متنی که منتشر کرده استقلال جمهوری های خودمختار شرق اوکراین را به رسمیت شناخته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا