آذربایجان

آذربایجان به زودی با جنگنده‌های جِی‌اف-۱۷ نیروی هوایی خود را به طور چشمگیری تقویت می‌کند

آذربایجان سرانجام تصمیم به خرید جنگنده بمب‌افکن‌های جِی‌اف-۱۷ (بلوک III) که تولید مشترک پاکستان-چین است، گرفت.

آذربایجان سرانجام تصمیم به خرید جنگنده بمب‌افکن‌های جِی‌اف-۱۷ (بلوک III) که تولید مشترک پاکستان-چین است، گرفت و اولین گروه از این هواپیماها به زودی به نیروی هوایی تحویل داده می شود.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این گزارشات در برخی از منابع آذربایجانی و روسی پس از گفتگو‌های هفته گذشته مارشال مجاهد احمدخان، فرمانده نیروی هوایی پاکستان در باکو منتشر شد. در این مذاکرات همچنین در مورد آموزش خلبانان برای نیروی هوایی آذربایجان در پاکستان بحث و تبادلنظر شد.

از سال‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه آذربایجان به جنگنده های جِی‌اف-۱۷ علاقه مند است و برای خرید آنها در حال مذاکره است، شنیده می‌شد. با این حال، طبق برخی گزارش ها، برخی از تردیدها وجود داشت زیرا عملکرد این هواپیماها رضایت آذربایجان را جلب نمی‌کرد. با این وجود توافقاتی برای خرید آخرین مدل به روز شده این جنگنده ها (نسخه بلوک III) حاصل شد.

گزارش شده است که پاکستان طی ۱۰ سال آینده ۲۱ جنگنده جِی‌اف-۱۷ را به آذربایجان تحویل خواهد داد. اولین گروه از آنها در نیمه اول سال جاری تحویل داده می شود. آذربایجان قصد دارد هزینه جنگنده ها را با نفت و فرآورده های نفتی پرداخت کند. گزاش شده که پس از مدرنیزاسیون، عملکرد جنگنده ها رضایت آذربایجان را جلب کرده و آنها از سایر جنگنده بمب افکن‌های کلاس خود عقب نیستند. خرید جنگنده های جِی‌اف-۱۷ به طور قابل توجهی توانایی های رزمی نیروی هوایی آذربایجان را گسترش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا