آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

آغاز اعتصاب غذای عباس لسانی در حمایت از یوسف کاری

عباس لسانی در حمایت از اعتصاب غذای یوسف کاری و اعتراض به بدرفتاریهای دادیار ناظر بر زندان از صبح امروز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ دست به اعتصاب غذا زد.

عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی در حمایت از اعتصاب غذای خشک یوسف کاری و اعتراض به بدرفتاریهای «سپهری»، دادیار ناظر بر زندان علیه این زندانی سیاسی آذربایجانی از صبح امروز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه ۹۹ دست به اعتصاب غذا زد.

یوسف کاری نزدیک به یک هفته پیش، پس از احضار به دفتر «سپهری» دادیار ناظر زندان و مورد هتاکی قرار گرفتن از سوی این مقام قضایی و جداسازی از بند خود و انتقال به قرنطینه زندان دست به اعتصاب غذا زده و از شامگاه دیروز یکشنبه ۲۸ دی ماه نیز وارد اعتصاب غذای خشک شده است.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از کانال عباس لسانی، موضوع احضار آقای کاری به دفتر سپهری درخواست مرخصی درمانی او بود که در تاریخ ۱۸ آذر و پس از بازدید هئیت قضایی این استان از زندان اردبیل پیشنهاد آن را “سیدعبدالله طباطبایی” دادستان اردیبل داده بود. سپهری در این احضار به آقای کاری عنوان کرده که حقوق زندانیان سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین مرخصی درمانی عباس لسانی که به دستور مسقیم دادستان و با تودیع وثیقه هشتصد میلیونی صادر شده بود به بهانه عدم دریافت ابلاغیه کتبی از نهادهای بالاتر معلق مانده است.

لازم به ذکر است، بسیاری از زندانیان زندان اردبیل پس از همه گیری علائم کرونا و نبود امکانات درمانی در این زندان به مرخصی درمانی اعزام شدند که از این بین «کاظم عبادی» شهروند و زندانی ۳۳ ساله اردبیلی به جهت تعلل در امکان مرخصی درمانی در بیمارستان امام این شهر جان سپرد.

گفتنی است یوسف کاری از اولین زندانیانی بود که بروز علائم کرونا از زبان مسئولین بهداری این زندان را خبررسانی کرد. موضوعی که بلافاصله با تکذبیه رئیس کل زندانهای این استان روبرو شد اما چند روز بعد به جهت وخامت اوضاع کرونا در این زندان کادر درمان شهر به این مسئله ورود کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا