آذربایجانایران

تجمع اعتراضی مقابل سفارت ایران در آذربایجان؛ “فرید صفرلی را بازگردانید”

تجمع اعتراضی نسبت به گروگان گرفته شدن فرید صفرلی دانشجوی آذربایجانی در تهران، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آذربایجان شکل گرفت.

جمعی از شهروندان جمهوری آذربایجان امروز جمعه 26 اسفند در اعتراض به «گروگان گرفته شدن» فرید صفرلی دانشجوی آذربایجانی پس از سفر به ایران در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آذربایجان تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی خانواده فرید صفرلی نیز حاضر شدند.

معترضین با در دست داشتن پلاکاردهای تحت عنوان “فرید صفر را بازگردانید، ما اطلاعات می خواهیم، از فرید خبر بدهید” در مقابل ساختمان سفارت ایران تجمع کردند.

فرید صفرلی، دانشجوی آزربایجانی که در آلمان تحصیل می‌کند، به همراه یکی از دوستان خود به تهران سفر کرده و از ۳ روز پیش ناپدید شده است.

رسانه‌های آزربایجان گزارش داده‌اند؛ تمامی شواهد حکایت از آن دارد که این دانشجو توسط رژیم ایران به گروگان گرفته شده است.

دیلارا عسگراووا، مادر فرید در این باره چندی پیش گفت: «فرید صفرلی پسرم ۲۷ ساله دانشجوی دانشگاه ینا آلمان است. او در ۲۰ فوریه از آلمان برای دیدن دوست دخترش که زمانی در دانشگاه ینا طبابت می‌کرد به ایران رفت و قرار بود به آلمان بازگردد. موبایل او از ۱۳ اسفند خاموش است و خبری از فرید نیست و گفته می‌شود در ایران بازداشت است.»

در همین زمینه به دنبال ناپدید شدن یک دانشجوی آزربایجانی در ایران، وزارت امور خارجه آزربایجان بار دیگر از شهروندان خود خواست به ایران سفر نکنند.

رییس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آزربایجان آیخان حاجی زاده خاطرنشان کرده که فرید صفرلی متولد ۱۹۹۷ دانشجوی آزربایجانی ساکن آلمان در تاریخ ۲۰ فوریه به ایران سفر کرده، ولی از تاریخ ۳ مارس خبری از وی نیست.

وزارت امور خارجه به منظور شفاف سازی در مورد این شهروند آزربایجانی، یادداشتی را به سفارت ایران در آزربایجان ارسال کرده است و منتظر دریافت پاسخ از طرف مقابل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا