آذربایجانایرانجهان

حکم اعدام حبیب چعب را قویاً محکوم می‌کنیم

10 احزاب و تشکل سیاسی با اعلان بیانیه حکم اعدام حبیب اسیود را قویا محکوم کردند

حکم اعدام حبیب چعب را قویاً محکوم می‌کنیم

بار دیگر ماشین مرگ و جنایت جمهوری اسلامی قربانی دیگری را نشانه گرفته است.

حبیب فرج الله چعب رهبر سابق حرکه النضال (جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز) در ۹ اکتبر ۲۰۲۰ طی یک عملیات ترویستی و آدم‌ربایی در استانبول ترکیه روبوده شد و توسط سپاه تروریستی پاسداران و به کمک قاچاقچیان مواد مخدر به ایران انتقال داده شد. ترور و آدم‌ربائی رژیم جمهوری اسلامی مرز نمی‌شناسد، این رژیم به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست. با اینکه آقای حبیب چعب پناهندگی سیاسی از کشور سوئد را داشت و طبق قوانین بین‌المللی تحت حمایت دولت سوئد بود، ولی دولت آدم ربای جمهوری اسلامی وقعی به این قوانین نگذاشته و وی را ربود.
آقای حبیب بعد از مدت‌ها شکنجه در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در تلویزیون رژیم و طی شوی همیشگی مجبور به «اعتراف» به «جنایت و سرقت» کرد. این شوی «اعترافات»، از همان اوان سر کار آمدن جمهوری اسلامی ادامه داشته و بارها از طرف مجامع بین‌المللی محکوم شده است.
بلاخره در ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ دیوان عالی کشور حکم بی‌دادگاه رژیم را تائید کرد که بر اساس این حکم جنایتکارانه آقای حبیب چعب بدون داشتن یک وکیل انتخابی و بدون یک محاکمه عادلانه و علنی به اعدام محکوم شد.
ما این حکم بی‌دادگاه رژیم را به شدیدترین وضع محکوم می‌کنیم. ما خواهان رسیدگی کامل به پرونده آقای حبیب چعب در یک دادگاه صالحه و توسط وکلای ذی‌صلاح و انتخابی ایشان می‌باشیم.
تنها «جرم» آقای حبیب چعب مبارزه برحق ایشان علیه آپارتاید ملی حکومت فارس مدار جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. حبیب فرزند رشید عربستان (الاحواز) و مدافع حقوق ملی عرب‌های ایران است. او برای آزادی ملت خود و مردمان ایران مبارزه کرده و حبیب دوست و یاور ملیتهای تحت ستم است . حیات مبارزاتی حبیب چعب همواره توام با احترام یاد خواهد شد.
حیات ننگین جمهوری اسلامی رو به پایان است. ملت‌های تحت ستم در ایران عزم کرده‌اند تا با اتحاد و مبارزه مشترک خویش برای همیشه به حیات سیستم آپارتاید فارس محور در ایران نقطه پایان بگذارند. پیروزی از آن ملت‌های ماست.

مرگ بر رژیم آدم ربای جمهوری اسلامی
زنده و آزاد باد زندانیان سیاسی
نه به شکنجه، نه به اعدام
درود بر حبیب چعب

حرکة النضال العربی الأحوازی
حزب تضامن دموکراتیک الاھواز( عربستان )
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان- دیرنیش
حزب مرکزی آذربایجان
حزب دمکرات آذربایجان جنوبی
آذوح- جنبش دانشجویی آذربایجان
حزب قایی- ملت تورک قشقایی
شورای همبستگی تورکمن صحرا
حزب بلوچستان ء راجی تپاکی
سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا