جهانسیاست

ترامپ لایحه تحریم مقامات چینی را به دلیل سیاستهای فشار بر اویغورها تصویب کرد

رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه قانونی را که تحریم‌ها علیه مقامات چینی به دلیل سیاست‌های فشار علیه ترکان اویغور در منطقه خودمختار سین کیانگ پیش‌بینی می‌کرد، تصویب کرد. 

دونالد ترامپ در بیانیه ای کتبی اعلام کرد، قانونی که نقض حقوق بشر  علیه اقلیت مسلمان در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور را محکوم و مجازات هایی را برای برخی از مقامات چینی پیش بینی می کند، امضا کرده است.

این لایحه توسط مجلس سنا در ۱۵ ماه مه و در مجلس نمایندگان نیز در ۲۷ مه به تصویب رسید و برای امضای ترامپ به کاخ سفید ارسال شد.

در این لایحه از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا خواسته شده است که بر علیه برخی مقامات چینی كه مسئول فشار و خشونت علیه ترك‌های اویغور و سایر اقلیت های مسلمان هستند، تحریم اعمال کند.

این تحریم ها شامل بلوکه کردن دارایی‌های مقامات چینی در ایالات متحده و اعمال ممنوعیت ویزا برای این مقامات است.

این لایحه همچنین از وزارت امور خارجه آمریكا خواسته است تا گزارشی را از نقض حقوق بشر در منطقه اویغورها تهیه كند.

یک گزارش که اخیرا توسط نهاد سیاست‌گذاری استراتژیک استرالیا منتشر شده، نشان می‌دهد ۸۳ شرکت چینی و خارجی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از کار کارگران اقلیت اویغور در چین که توسط مقامات این کشور به کار اجباری گماشته شده‌اند نفع برده‌اند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد بیش از یک میلیون نفر از ترکان اویغور در اوردگاه‌هایی در این استان زندانی هستند.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که امضای این مصوبه از سوی واشنگتن حمله‌ای «تخریب کننده» علیه پکن بوده و به آن پاسخ داده خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواسته است که «خطای» خود را در این زمینه «تصحیح» کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا