ایرانجهان

تصویر «علی اسفنجانی»، طراح ترور «مسعود مولوی» که روزنامه صباح منتشر کرده است

این دومین مورد از اخبار رسمی فعالیت‌های تروریستی دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است که طی روزهای اخیر منتشر می‌شود.

اعترافات «سیاوش اباذری شلمزاری»، به پلیس تورکیه، بعنوان شخصی که «علی اسفنجانی»، طراح ترور «مسعود مولوی وردنجانی» را قاچاقی به ایران منتقل کرده است:

“نام او در کارت شناسایی‌اش علی اسفنجانی نوشته شده بود. تمام اطلاعات مربوط به سند عبور همانند کارت شناسایی‌اش بود اما نامش عباس نوشته شده بود. من با حاجی تماس گرفتم و گفتم که نامش را اشتباه نوشته‌اند. او به من گفت، صبر کن، من با کنسول صحبت خواهم کرد. او ۱۵ دقیقه بعد با من تماس گرفت. گفت، کنسولگری ۲ هزار کیلومتر از آنجا دور است، یک راهی پیدا کن و او را به ایران ببر. وقتی در فرودگاه تهران فرود آمدیم، حاجی آقا و محمدرضا ن [ناصر زاده] را دیدم. آنجا منتظر ما بودند. آنها علی را گرفتند و رفتند، من دیگر هرگز آنها را ندیدم.”

همچنین بخوانید: یک دیپلمات ایران در تورکیه دستگیر شد؛ راز ترور «مسعود مولوی» گشوده می‌شود

به گزارش روزنامه صباح تورکیه، سیاوش اباذری شلمزاري در اعترافاتش به بازپرسی استانبول گفته که یک سند مسافرتی جعلی از سرکنسولگری ایران در استانبول برای علی اسفنجانی تهیه شد و فرار از این طریق صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، حکم بازداشت «محمدرضا ناصرزاده»، دیپلمات ایرانی که مدارک جعلی را برای علی افسنجانی، طراح ترور مسعود مولوی تهیه کرده بوده، از سوی قاضی دادگاه صلح کیفری استانبول صادر و به زندان فرستاده شد.

این دومین مورد از اخبار رسمی فعالیت‌های تروریستی دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است که طی روزهای اخیر منتشر می‌شود. هفته گذشته نیز، دادگاهی در آنتورپ بلژیک رای به محکومیت اسداله اسدی دیپلمات مقیم وین و سه نفر دیگر را که بجرم توطئه بمب گذاری در تجمع شورای ملی مقاومت ایران در نزدیکی پاریس، دستگیر شده بودند، داد.

همچنین، رسانه‌های تورکیه روز دوشنبه ۲۴ آذر خبر از عملیات سازمان استخبارات این کشور (میت) بر علیه عوامل وزارت اطلاعات ایران در استانبول دادند.

همچنین بخوانید: دیپلمات ایرانی در دادگاه بلژیک بجرم تروریسم و بمب‌گذاری محکوم شد

بر اساس این گزارش، در این عملیات ۱۱ نفر در ارتباط با «ناصر شریفی زیندشتی» عامل وزارت اطلاعات ایران در تورکیه بازداشت شده‌اند.

به گفته رسانه‌های تورکیه به نقل از منابع امنیتی این کشور، «ناصر شریفی زیندشتی» در عین حال طراح ربودن حبیب اسیود معروف به حبیب فرج‌الله چعب است که اخیراً از استانبول ربوده شده و به ایران منتقل شد.

همچنین بخوانید: جزییاتی تازه از عملیات سازمان امنیت ترکیه بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران

اکنون روزنامه صباح تورکیه گزارش می‌دهد، «عبدالوهاپ کوچاک» فردی که مسعود مولوی را به قتل رسانده نیز، باغبان «ناجی شریف زیندشتی»، مافیای مواد مخدر است.

همچنین بخوانید: عملیات میت بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران در استانبول (ویدیو)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا