جهانویدیو

عملیات میت بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران در استانبول (ویدیو)

رسانه‌های ترکیه امروز دوشنبه ۲۴ آذر خبر از عملیات سازمان استخبارات ترکیه (میت) بر علیه عوامل وزارت اطلاعات ایران در استانبول دادند. 

پس از انتشار گزارش ربایش حبیب اسیود (چعب) توسط وزارت اطلاعات ایران در روزنامه واشنگتن پست، رسانه‌های ترکیه نیز امروز دوشنبه ۲۴ آذر خبر از عملیات سازمان استخبارات ترکیه (میت) بر علیه عوامل وزارت اطلاعات ایران در استانبول دادند.

بر اساس این گزارش ۱۱ نفر تا کنون در ارتباط با «ناصر شریفی زیندشتی» عامل وزارت اطلاعات ایران در ترکیه بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند، حبیب اسیود (چعب)، یکی از رهبران حرکت «النضال» توسط همسر سابق «ناصر شریفی زیندشتی» و با وعده کمک ۱۰۰ هزار یورویی به ترکیه کشانده شده و از آنجا به ایران انتقال داده شده است.

دیروز نیز واشینگتن پست به نقل از این قام ترکیه‌ای گزارشی منتشر کرده بود که می‌گفت حبیب چعب در یک طرح پیچیده‌ای توسط یک زن با نام «س.صابرین» فریب داده شده و به ترکیه کشانده شده است. وی پس از رسیدن به استانبول توسط «ناصر شریفی زیندشتی» عامل وزارت اطلاعات ایران ربوده شده و از طریق مرز وان قاچاقی به ایران منتقل می‌شود.

همچنین بخوانید: واشنگتن پست: ترکیه وزارت اطلاعات ایران را مسئول ربایش «حبیب چعب» در استانبول می‌داند

بر اساس گزارشات، «ناصر شریفی زیندشتی» در عین حال یک قاچاقچی معروف مواد مخدر در ترکیه بوده است که سابقه بازداشت و زندان را دارد.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند، حبیب اسیود (چعب) آخرین مورد از مخالفین حکومت ایران است که توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایران ربوده شده است.

همچنین بخوانید:  العربیه: رهبر سابق «جنبش النضال» توسط ایران ربوده شد

در این گزارش همچنین به ربوده شدن روح‌الله زم از عراق با طرحی مشابه حبیب چعب اشاره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا