آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

خیاو؛ محکومیت سیامک‌ سیفی‌ به‌ ۲ سال حبس‌ تعزیری 

سیامک‌ سیفی‌، فعال‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ ساکن‌ شهرستان خیاو (مشگین‌شهر) توسط شعبه دادگاه انقلاب مشگین‌شهر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم‌ شد.

سیامک‌ سیفی‌، فعال‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ ساکن‌ شهرستان خیاو (مشگین‌شهر) طی‌ ابلاغیه‌ای‌ که دریافت کرده، از سوی شعبه دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان مشگین‌شهر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم‌ شد.

اتهام‌ انتسابی بر علیه این فعال مدنی تورک «اجتماع‌ و تبانی جهت‌ اخلال‌ در نظم‌ عمومی» عنوان شده است.

سیامک‌ سیفی‌ به همراه آیدین ذاکری، دیگر فعال آذربایجانی در تاریخ ۲۷ مهرماه ۹۹ در شهرستان خیاو در جریان اعتراضات به حمایت‌های تسلیحاتی-لجستیکی ایران از ارمنستان برای ادامه اشغال قره باغ، بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

گفتنی است بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر)، داش ماکی (ماکو)، تیکان‌تپه (تکاب) و مراغه در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قره‌باغ و اعتراض به حمایت ایران از ارمنستان و نیز لزوم بسته شدن پایانه مرزی نوردوز صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت که طی آن صدها تن از فعالین مدنی و شهروندان تورک بازداشت شدند.

همچنین بخوانید: حمایت از آزادسازی قره‌باغ؛ احضار «آیدین ذاکری» و «سیامک سیفی» به دادگاه انقلاب مشگین‌شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا