آذربایجان

پیش از دستگیری گروه شناسایی ارمنی، سربازان آذربایجانی در اثر انفجار مین شهید و زخمی شدند

پیش از دستگیری گروه شناسایی ارمنی، روز چهارشنبه ۵ خرداد سربازان آذربایجانی در اثر انفجار مین در منطقه کلبجر شهید و زخمی شدند.

پیش از دستگیری ۶ تن از گروه شناسایی-خرابکاری نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه کلبجر، روز چهارشنبه ۵ خرداد در اثر انفجار مین در مسیر عبوری یک کامیون وزارت دفاع آذربایجان چندین سرباز آذربایجانی شهید و زخمی شده‌اند.

فرماندهی آذربایجان در ابتدا تصور می کرد که مین در جریان جنگ‌های سال گذشته کاشته شده است. با این حال، بیانیه امروز رسمی سرپرست نخست وزیر ارمنستان، سوء ظن هایی را مبنی بر آماده سازی برای عملیات نظامی علیه آذربایجان تأیید کرد.

نیکول پاشینیان، سرپرست نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه ۶ خرداد در جلسه دولت پس از دستگیری ۶ تن از گروه شناسایی-خرابکاری نیروهای مسلح ارمنستان گفت که کارهای مهندسی و مین گذاری این منطقه را انجام دادند.

طبق ارزیابی مقدماتی فرماندهی ارتش آذربایجان، مین گذاری پشت نیروهای آذربایجانی توسط گروه شناسایی و خرابکار ارمنی یک هدف را دنبال می کرده است: شروع عملیات جنگی. تانک های ارمنی به همین منظور به خط مقدم منتقل شدند. پس از پیشروی واحدهای نظامی ارمنستان، نیروهای ذخیره نیروهای مسلح آذربایجان قرار بود در این مسیر تدارکاتی با آنها روبرو شوند. و می توان میزان تلفات طرف آذربایجانی را با پیشرفت گروه پشتیبانی تصور کرد. از سوی دیگر، این راهی بی مانع برای پیشروی تانک های ارمنی به سمت کلبجر بود.

ایروان پس از خنثی سازی و دستگیری گروه شناسایی ارمنی، مجبور شد تجهیزات نظامی و پرسنل خود را به مواضع قبلی خود برگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا