آذربایجاناجتماعیایرانجهانسیاست

رسانه‌های ترکیه: بیش از ۲۰ تورک آذربایجانی که از اعتراضات در احواز حمایت می‌کردند بازداشت شدند

برخی از رسانه‌های ترکیه نوشتند، بیش از ۲۰ نفر تاکنون در تظاهرات در منطقه آذربایجان در حمایت از اعتراضات به کم آبی در منطقه احواز، بازداشت شدند.

برخی از رسانه‌های ترکیه، از جمله خبرگزاری آناتولی در گزارشی ضمن بازتاب اعتراضات دوم مرداد آذربایجان در تبریز نوشتند، بیش از ۲۰ نفر تاکنون در تظاهرات در منطقه آذربایجان در حمایت از اعتراضات کم آبی در منطقه احواز، بازداشت شدند.

این رسانه‌ها که گزارش خود را بر اساس بیانیه انجمن حقوق بشر آذربایجانی ها (آهراز) در ایران، منتشر کرده‌اند، نوشتند، بیش از ۲۰ فعال، از جمله زنان، توسط نیروهای امنیتی در یکم تا ۶ مرداد در مناطقی که تورک های آذربایجانی در آن زندگی می کنند بازداشت شده اند.

این گزارش می‌افزاید، برخی از این افراد “به طور مشروط” تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند، اما سرنوشت برخی از آنها هنوز نامشخص است.

صمد لادیوندی، محمد محمودی و هادی محمدی، که در تظاهرات برگزار شده در تبریز در دوم مرداد بازداشت شده بودند، به طور “موقت” آزاد شدند.

این گزارش در ادامه می‌گوید، در حالی که اولدوز قاسمی، فعال زن آذربایجانی، که در روز اعتراضات بازداشت شده بود، ۴ روز بعد آزاد شد، سیامک کوشی، دیگر فعال تورک آذربایجانی، دو بار طی ۴ روز بازداشت و بعداً آزاد شد.

به نوشته این رسانه‌ها از داوود رحیمی، شهروز برزگر، امین ستاری رئوف، وحید ابهری و مجتبی عبدلی‌ که در یک روز بازداشت شده اند، کماکان خبری در دست نیست.

همچنین، هنوز از سرنوشت پرویز سیابی گرجانی، ساکن شهر اردبیل، اطلاعی در دست نیست. گفته می شود که سیابی به اتهام “حمایت از تظاهرات تبریز از طریق شبکه های اجتماعی” بازداشت شده است.

این گزارش با استناد به بیانیه آهراز می‌گوید، زهرا خادم، امیر محمد خلیل زاده، یاشار خلیل زاده، پویا خدایی، ابراهیم فتاحی، مختار مولائی و معصومه شاهد از دیگر بازداشت شدگان تظاهرات در تبریز هستند.

رحیم ساسانی، یاشار پیری، سعدالله ساسانی، محسن عباسپور و محمد پورعلی پیش از تظاهرات در تبریز بازداشت و پس از حدود ۵ ساعت آزاد شدند.

اشکان سعادت‌مهر و اکبر قلیزاده نیز یک روز قبل از اعتراض به حمایت از احواز در شهر اورمیه بازداشت و شامگاه همان روز آزاد شدند.

محل نگهداری شاهین برزگر، که ۲ روز قبل از اعتراضات در تبریز بازداشت شده بود، مشخص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا