ایرانجهانسیاست

آمریکا از اعتراضات در ایران حمایت و سرکوب خشونت‌آمیز معترضین را محکوم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه ۶ مرداد، در بیانیه‌ای از اعتراضات در ایران حمایت و سرکوب خشونت‌آمیز معترضین را محکوم کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه ۶ مرداد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعتراضات در ایران که با کمبود آب -به دلیل خشکسالی و سوء مدیریت و بی توجهی دولت- در استان خوزستان آغاز شد، اکنون به شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج و تبریز گسترش یافته است.»

به گفته وزارت خارجه ایالات متحده: «مردم در ایران اکنون نه تنها نیازهای برآورده نشده خود را مورد توجه قرار داده اند، بلکه آرزوهای تحقق نیافته خود را در زمینه احترام به حقوق بشر -حقوقی که افراد در سراسر جهان از آن برخوردارند- در کانون توجه قرار داده اند.»

این بیانیه می‌افزاید: «مردم در ایران حق دارند نارضایتی های خود را ابراز کرده و دولت خود را پاسخگو بدانند، اما ما شاهد گزارش های نگران کننده ای هستیم مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی به سمت معترضان شلیک کردند که منجر به کشته شدن چندین تن شد. ما استفاده از خشونت علیه معترضان صلح طلب را محکوم می کنیم. ما از حقوق ایرانیان برای تجمع صلح آمیز و ابراز وجود بدون ترس از خشونت و بازداشت توسط نیروهای امنیتی حمایت می کنیم. ما همچنین گزارش های مربوط به کندی اینترنت در منطقه را رصد می کنیم.»

وزارت خارجه آمریکا در پایان گفته است: «ما از حکومت ایران می خواهیم به شهروندان خود اجازه دهد از حق آزادی بیان و دسترسی آزادانه به اطلاعات، از جمله از طریق اینترنت استفاده کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا