ایرانجهانسیاست

سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی: ایران به دنبال فناوری‌ تولید تسلیحات کشتار جمعی است

سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور آلمان، هلند و سوئد در گزارشی گفتند که ایران به دنبال دستیابی به فناوری پیشرفته برای برنامه سلاح‌های کشتار جمعی است.

سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور آلمان، هلند و سوئد در گزارشی گفتند که حکومت ایران، به دنبال دستیابی به فناوری پیشرفته برای برنامه سلاح‌های کشتار جمعی بوده و تلاش خود را برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متوقف نکرده است.

فاکس‌نیوز نوشت، گزارش این سازمان‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۰ چندین بار برای دستیابی به فناوری سلاح‌های کشتار جمعی خود تلاش کرده است.

براساس گزارشی که سازمان اطلاعاتی هلند در ماه گذشته میلادی تدوین کرده، شبکه‌هایی که برای به‌دست آوردن دانش و مواد لازم برای تولید سلاح‌های کشتار جمعی تلاش کرده بودند، کشف شده و با مداخله سرویس‌های امنیتی ناکام مانده‌اند.

همچنین سرویس امنیتی سوئد نیز در گزارش سال ۲۰۲۰ خودگفته است که «ایران اقدام به جاسوسی صنعتی کرده و عمدتا به دنبال فن‌آوری پیشرفته سوئدی بوده که می‌تواند در برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.»

سرویس امنیتی سوئد تاکید کرده که «ایران سرمایه‌گذاری بزرگی» در این زمینه کرده که بخشی از آن در سوئد هزینه شده است.

در گزارش سرویس امنیتی سوئد گفته شده که حکومت ایران «به دنبال کسب اطلاعات از دانشگاه‌ها و کالج‌های سوئد است و تلاش‌هایی برای جذب کارکنان جامعه تحقیقاتی سوئد» نیز انجام داده است.

آژانس اطلاعاتی باواریا، یکی از ایالت‌های جنوبی آلمان، نیز در ماه آوریل سال‌جاری در گزارش سال ۲۰۲۰ خود گفت: «کشورهایی مانند ایران، کره شمالی، سوریه و پاکستان در تلاش هستند که زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی خود را تولید یا نوسازی کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا