آذربایجاناجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

طغیان کرونا در زندان اردبیل؛ بروز اعلایم شبیه کرونا در علی واثقی

علی واثقی زندانی سیاسی محبوس در بند دو زندان اردبیل در تماس تلفنی که روز جمعه ۱۴ آذر ۹۹ با خانواده‌اش داشته، از سر درد، تب شدید، درد و گرفتگی عضلانی بدنش خبر داده است.

علی واثقی هنگام صحبت با خانواده نیز بطور مداوم سرفه‌های خشک می‌کرده که نگرانی از احتمال ابتلای او به بیماری کووید-۱۹ را تشدید کرده است.

طی روزهای اخیر گزارشات متعددی از شیوع گسترده کرونا در کل زندان مرکزی اردبیل منتشر شده است.

یوسف کاری، زندانی سیاسی-مدنی آذربایجانی محبوس در بند هفت زندان اردبیل نیز روز سه‌شنبه ۱۱ آذر۹۹ در تماسی که با  خانواده خود داشته، از انتقال خود و عباس لسانی به بهداری زندان بدلیل اعلایم کرونا خبر داده بود.

همچنین بخوانید: طغیان کرونا در بند هفت زندان اردبیل؛ عباس لسانی و یوسف کاری دچار تب و سرفه‌های شدید هستند

این فعال سیاسی آذربایجانی همچنین اظهار داشته بود که بدلیل بستری شدن تعداد زیادی از زندانیان زندان مرکزی اردبیل با علایم مشکوک به کرونا و نبود فضا برای بستری آنها، مجددا به بند خود بازگردانده شده‌اند.

همچنین بخوانید: فوری: انتقال عباس لسانی و یوسف‌کاری به بهداری زندان اردبیل

علی و رضا واثقی روز چهارشنبه ۱۲ آذر در تماس های جداگانه‌ای که با نزدیکانشان داشته اند از مشاهده علائم حاد شبیه به کرونا در ۸ نفر از همبندی هایشان خبر داده بودند.

آنها ضمن تاکید بر حقوقشان در زندان، مسئولیت هرگونه مخاطره در وضعیت جسمانیشان را متوجه کسانی خوانده اند که علیرغم شیوع گسترده کرونا در زندان اردبیل از دادن مرخصی امتناع کرده‌اند.

همچنین بخوانید: کرونا در زندان اردبیل؛ جان برادران واثقی نیز در خطر است

علی واثقی متولد سال ۱۳۶۴ در اردبیل، پدر دو فرزند دختر بوده که قبلا در سالهای ۹۰، ۹۴،۹۷نیز چندین بار به جهت فعالیتهای مدنی بازداشت، شکنجه و به حبس تعزیری محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا