جهانورزش

فدراسیون جهانی شطرنج، نام ایران را از رقابت های المپیاد نوجوانان جهان حذف کرد

سایت رسمی فدراسیون جهانی شطرنج، نام ایران را از رقابت های المپیاد جهانی نوجوانان جهان که در ترکیه برگزار خواهد شد حذف کرده است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون شطرنج ایران هفته گذشته اسامی ۵ ملی پوش این کشور را  برای شرکت در مسابقات المپیاد جهانی نوجوانان (جهان زیر ۱۶ سال) اعلام کرده بود که طی آن  امیررضا پورآقابالا، آرش داغلی، آراد نظری، بردیا دانشور و آنوشا مهدیان برای حضور در این رقابت ها انتخاب شده بودند.

این گزارش می افزاید که در لیست اولیه و سایت رسمی مسابقات نام تیم و ترکیب ایران وجود داشت اما اکنون ۲ روز مانده به برگزاری این مسابقات نام تیم ملی ایران از این رقابت ها حذف شد.

لیست اولیه و نام ایران برای شرکت در این مسابقات:

لیست اولیه و نام ایران برای شرکت در این مسابقات

لیست شرکت کنندگان بعد از حذف نام ایران:

لیست شرکت کنندگان بعد از حذف نام ایران

 

در این مسابقات ۴۷ تیم به رقابت می پردازند و این مسابقات از ۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می گردد که هفته گذشته، آرین غلامی، شطرنج‌باز ایرانی، در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند مقابل نماینده اسرائیل حاضر نشد و از ادامه مسابقات انصراف داد. این در حالی بود که پیش از این ممانعت از رویارویی با اسرائیل دلیل محروم شدن جودوی ایران از رقابت‌های جهانی بوده است.

همچنین برخی از رسانه ها هفته گذشته اعلام کرده بودند که با خودداری شطرنج باز ایرانی از رویارویی با حریف اسرائیلی، ممکن است رژیم ایران از این فدراسیون نیز اخراج شود.

در این میان، مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج ایران درباره حذف نام این کشور از سایت فدراسیون جهانی در المپیاد زیر 16 سال، مدعی شده است:«مشکلات مالی داشتیم و یک سری ملاحظات که در شطرنج وجود داشت.البته به شما بگویم که نام ایران از روی سایت فدراسیون جهانی حذف نشده است و ما خودمان تصمیم گرفتیم به دلیل شرایطی که وجود داشت از رفتن به این مسابقات صرف نظر کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا