ایران

مولوی عبدالحمید: چه کسی باور می‌کند که مقامات هنوز جزئیات مسمومیت دختران را نمی‌دانند

در تازه‌ترین واکنش به مسمومیت در مدارس دخترانه، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت چه کسی باور می‌کند که مقامات جمهوری اسلامی هنوز جزئیات مسمومیت دختران را نمی‌دانند.

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه ۱۲ اسفند در شهر زاهدان گفت بسیاری معتقدند که این هم نوعی سرکوب اعتراضات است و همان دخترانی که در مدارس اعترض کردند، را حالا اینطور با آنها برخورد می‌شود.

دست‌کم در ۹ شهر، بیش از شصت مدرسه دخترانه هدف این حملات قرار گرفته است. با اینکه این حملات از سه ماه پیش گزارش شده بود، اما مقامات امنیتی و انتظامی در روزهای اخیر به این موضوع توجه نشان داده‌اند و هنوز فرد یا گروهی به عنوان عوامل آن مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

مولوی عبدالحمید روز جمعه گفت: صدها دختر مسموم شده‌اند. این چه ماجرایی است که عوامل آن هنوز شناسایی نشده‌اند. چه کسی باور می‌کند که مقامات امنیتی، انتظامی و نظامی خبر ندارند. چطور است که مسائل جزیی فوری شناسایی می‌شود اما این موضوع به این مهمی که دنیا را تکان داده، هنوز برای مقامات و مسوولان ما که مجهز به امکانات و اختیارات هستند، روشن نشده است؟

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه نشست حقوق بشر در ژنو واکنش نشان داد.

وی گفت: ما تعجب کردیم که این مسئول در اروپا گفت در اعتراضات هیچکسی کشته نشده است. او گفته بود هیچکسی به خاطر اعتراضات زندانی هم نشده است. ما تعجب کردیم. این خلاف واقعیت است. واقعیت این است که بسیاری از افراد به خاطر اعتراضات اخیر زندانی شدند و بسیاری کشته‌ شدند. در همین مصلای شهر زاهدان عده زیادی کشته شدند.

وی افزود: اعتراض سالم و مسالمت آمیز حق مردم است. باید حرف مردم گوش داده شود.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه سفر به ژنو در چند نشست خبری مدعی شد که کسی در اعتراضات کشته نشده و همچنین درباره بازداشت‌ها اغراق شده است. او در گفتگو با شبکه رادیویی ان.پی.آر آمریکا، بازداشت گسترده ده‌ها روزنامه‌نگار طی اعتراضات اخیر را انکار کرد و بازداشت هزاران معترض را «اغراق‌» خواند. امیرعبداللهیان در یک گفتگوی دیگر نیز تاکید کرد که «هیچ معترضی در ایران دستگیر نشده!» اظهارات او از سوی سایت خبری آفتاب «ادعای عجیب» نامیده شد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی همچنین در پاسخ به خبرنگاران درباره کشته‌های اعتراضات سرسری گفت «کسی کشته نشده.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در اظهارات ۱۲ اسفند خود گفت: مسئولین واقعیت بگویند و حرف راست را بزنند. هیچ حکومتی ولو به اسم اسلام حق ندارد که دروغ بگوید. هیچ نظام اسلامی تا ابد قیامت در قدرت باقی نمی‌ماند و هیچ نظامی که ظلم کند نخواهد ماند.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا