fa

پنتاگون در حال مطالعه تجربه ارتش آذربایجان در قره باغ است

فرماندهی ارتش آمریكا مطالعه تاكتیكهای مورد استفاده نیروهای مسلح آذربایجان علیه اشغالگران ارمنستان را در جنگ دوم قره باغ آغاز كرده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این موضوع توسط «بریکینگ دفنس» گزارش شده است. گفته می شود که استفاده از پهپادهای شناسایی و تهاجمی در قره باغ همراه با نیروهای سنتی، یعنی تانک، پیاده و توپخانه، تجربه جدیدی است.

یک ژنرال عالی رتبه از «فرماندهی آینده ارتش» آمریکا (آرمی فیوچرز کومند) که خواسته تا هویتش فاش نشود به «بریکینگ دفنس» گفت که عملیات نظامی که در قره‌باغ صورت گرفت، به ما امکان می دهد که پیش بینی کنیم وقایع در جنگ های آینده چگونه پیش خواهد رفت. «فرماندهی آینده ارتش» ساختاری است که نوسازی ارتش ایالات متحده و توسعه سیستم های جنگی آینده‌گرا را رهبری می‌کند و در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد.

این ژنرال آمریکایی گفت که در قره باغ، ارتش آذربایجان نه تنها از شناسایی، بلکه از پهپادهای تهاجمی و همچنین “هپهپادهای کامیکادزه [انتهاری]” استفاده کرد تا به سرعت خودروهای زرهی ارمنستان را نابود کند. این تاکتیک به ارتش آذربایجان این امکان را می داد تا سریعاً نیروهای ارمنی را شکست داده و پیشروی کند. و شاید در آینده، ارتشهای چینی یا روسی از تاکتیکهای مشابهی در جنگ علیه ایالات متحده استفاده کنند. بنابراین، ارتش ایالات متحده باید از تجربه چنین درگیری های منطقه ای درس بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا