اقتصاد

گمانه‌زنی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

برخی رسانه‌های عربی تاکید کردند که این تحریمها احتمالا شامل اقلام تجاری غیر نفتی می‌شود. اسکای نیوز عربی اعلام کرد تحریم‌های وعده داده شده آمریکا که از دوشنبه علیه ایران آغاز می‌شود، بسیار سنگین خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اعمال تحریم های جدید علیه ایران در روز دوشنبه خبر داد.

ترامپ نوشت: ایران نمی تواند سلاح های هسته ای داشته باشد. تحت برنامه وحشتناک اوباما، آنها در چندین سال در مسیر انرژی هسته ای قرار می گرفتند و تأییدات موجود نیز قابل قبول نیست. ما روز دوشنبه تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال می کنیم.

بعد از این اتفاق، بسیاری تحلیلهای مختلفی را در مورد مفاد و شمول این تحریم‌ها نوشتند. برخی رسانه‌های عربی تاکید کردند که این تحریمها احتمالا شامل اقلام تجاری غیر نفتی می‌شود. اسکای نیوز عربی اعلام کرد تحریم‌های وعده داده شده آمریکا که از دوشنبه علیه ایران آغاز می‌شود، بسیار سنگین خواهد بود و 50 میلیارد دلار از درآمدهای غیرنفتی ایران را هدف قرار می‌دهد.

برخی منابع عربی هم می‌گویند محصولات کشاورزی و خشکبار ممکن است فهرست روز دوشنبه ترامپ علیه ایران باشد.

در این میان، برخی نیز گمان دارند که این تحریمها شامل فضای مجازی و کاربری رایانه‌ها و اینترنت است و می‌تواند کاربری ایرانیان در اینستاگرام و یا حتی گوگل را شامل شود. اکنون باید صبر کرد و دید که تحریمهای ترامپ شامل چه چیزهایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا