اجتماعیاقتصادایران

در نتیجه اوضاع اقتصادی نابسامان در ایران، سارقان باراولی از سابقه‌دارها پیشی گرفتند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام آماری از پیشی گرفتن تعداد افرادی که برای بار اول مرتکب جرم سرقت شده‌اند گفت: «این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیست.»

علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه به خبرگزاری ایلنا گفت «دستگیری مجرمان سابقه‌دار نسبت به بار اولی‌ها در سال‌های گذشته ۵۰ درصد به ۴۵ درصد بود.»

وی توضیح داد: «یعنی بیش از ۵۰ درصد مجرمان سابقه‌دار بودند و کمتر از ۴۵ درصد مجرمان بار اولی بودند. اما در حال حاضر تقریبا این میزان مساوی شده است و شاید در ۳ ماهه اخیر بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان برای بار اول مرتکب جرم شده بودند.»

آقای لطفی تاکید کرد: «این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیست.»

این مقام ارشد پلیس ایران، همچنین، موثر نبودن شرایط اقتصادی بر میزان جرم و جنایت را «حرفی بیهوده» توصیف کرده است.

شرایط اقتصادی و معیشتی ایران در پی تحریم‌ها و بحران کرونا رو به وخامت بی‌سابقه‌ای گذاشته است.

روزنامه شرق روز چهارشبه، چهارم اردیبهشت، گزارشی به نقل از علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ تهران منتشر کرده که می‌گفت اجاره هر شب خوابیدن بر روی پشت بام نیز از سال گذشته تا امسال، ۲۵ هزار تومان افزایش یافته و به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین مطابق گزارش مرکز آمار ایران، متوسط هزینه سالانه خانوارهای شهری طی ۶ سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و متوسط هزینه ماهانه خانوارهای ساکن شهر تهران از ۶ میلیون تومان فراتر رفته است.

به گزارش مرکز آمار ایران، متوسط هزينه‌ كل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری طی سال گذشته، ۴۷.۴۴ میلیون تومان بوده است كه نسبت به رقم مشابه در سال پیش از آن ۲۰.۶ درصد افزايش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا