خاورمیانه

سازمان حقوق‌بشر سوریه: ۱۶ نیروی وابسته به ایران در حملات اسراییل کشته و زخمی شد

سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد در حملات موشکی شامگاه دوشنبه اسراییل به حومه دمشق ۵ نیروی وابسته به ایران کشته شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که مواضع نظامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران در سوریه شب گذشته از سوی اسراییل مورد حمله قرار گرفته است.

همزمان خبرگزاری رسمی حکومت سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی نوشت که ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه دوشنبه به وقت محلی، جنگنده‌های اسراییل حمله‌ای موشکی از آسمان جولان سوریه علیه اطراف جنوبی دمشق انجام داده اما پدافند هوایی ارتش سوریه با آنها مقابله کرده است.

سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه که گزارشات جنگ داخلی سوریه را منتشر می‌کند، امروز سه‌شنبه ۲۱ ژوئیه اعلام کرد که در پی حملات موشکی شب گذشته اسرائیل به انبارهای نگهداری سلاح و مهمات متعلق به حکومت سوریه و پایگاه شبه نظامیان وابسته به ایران در حومه دمشق ۵ نیروی مورد حمایت ایران کشته و ۱۱ نفر نیز مجروح شده است.

خبرگزاری رسمی حکومت سوریه اعلام کرده بود که در اثر این حملات ۷ نظامی سوری مجروح شدند و خسارات مادی به وجود آمد.

بر اساس گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر اما همه ۵ نظامی کشته شده شبه نظامیان غیر سوری هستند. این گزارش همچنین می‌افزاید ۱۱ نفر نیز در این حملات مجروح شدند که ۴ نفر از آنها غیر سوری و ۷ نفر از نیروهای ارتش سوریه هستند.

منابع امنیتی و اطلاعاتی به رویترز گفته‌اند، اسرائیل در ماه‌های اخیر مناطقی که نیروهای مورد حمایت ایران در آنها حضور چشمگیر دارند، مورد حمله قرار داده است.

رویترز همچنین به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت که شدت گرفتن حملات اسرائیل طی ماه‌های اخیر بخشی از «جنگ در سایه» است که آمریکا اجازه آن را داده است.

دولتمردان اسرائیل حضور نظامی ایران و متحدین این کشور در سوریه را کوششی هدفمند «برای گشودن جبهه جدیدی علیه موجودیت اسرائیل» عنوان می‌کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا