ایران

«اخراج» ۱۶ دانشجو و تعلیق دو استاد دانشگاه در ارتباط با اعتراضات اخیر

یک رسانه دانشجویی روز پنجشنبه ۲۰ بهمن از صدور حکم اخراج ۱۶ دانشجو در زابل و تعلیق دو استاد دانشگاه در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر خبر داده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور می‌گوید، کمیته انضباطی دانشگاه زابل در تاریخ ۱۶ بهمن، احکام اخراج مژده سعادتی دانشجوی رشته بازیگری، شهاب کمالی دانشجوی مهندسی عمران، سارا جهان‌تیغ دانشجوی رشته فیزیک را صادر و ابلاغ کرده است.

طبق این گزارش، کمیته انضباطی همچنین سیاوش فتاحی دانشجوی مهندسی کشاورزی را به دو ترم محرومیت از تحصیل به همراه محرومیت از امکانات رفاهی محکوم کرده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور اضافه کرده است تاکنون «حکم نهایی اخراج» برای «دست‌کم ۱۶ دانشجوی دانشگاه زابل» صادر شده است اما از هویت مابقی این دانشجویان اطلاعی در دست نیست.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین نوشته است که این دانشجویان پس از تلاش برای صرف ناهار به شکل مختلط در سلف، «به صورت فله‌ای و به بهانه‌‌های متفاوت» به احضار شدند و چنین احکامی را دریافت کرده‌اند.

این رسانه دانشجویی همچنین از تعلیق مرتضی مردی‌ها عضو هیئت علمی دانشکده‌ علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران «تا زمان مشخص شدن وضعیت» وی خبر داده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز چهارشنبه خبر داد که زهرا خشک‌جان، استادیار جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه باهنر کرمان نیز تعلیق شده است.

در هفته‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از اخراج یا تعلیق استادان دانشگاه به دلیل همراهی با دانشجویان معترض منتشر شده است.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا