آذربایجانجهان

لغو رژیم گذرنامه بین ترکیه و آذربایجان؛ تردد با کارت شناسایی ممکن می‌شود

روز پنجشنبه ۲۰ آذر دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری ترکیه پروتکل شماره ۱ اصلاحیه های موافقت نامه معافیت متقابل ویزا را که در ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰ در باکو امضا شده بود، امضا کردند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، وزارت خارجه آذربایجان گفت، براساس توافق نامه امضا شده در ۲۵ فوریه سال جاری، شهروندان دو کشور با گذرنامه مشترک می توانند بدون ویزا سفر کنند و ۹۰ روز بدون ویزا در این کشور بمانند. پس از لازم الاجرا شدن پروتکل امضا شده علاوه بر توافق نامه، شهروندان دو کشور می توانند بدون ویزا با کارت شناسایی و سایر اسناد مرزی سفر کنند و ۹۰ روز بدون ویزا بمانند.

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان آمده است: “ما می خواهیم یادآوری کنیم که این قانون فقط در مورد شهروندان دو کشور که مستقیماً بین ترکیه و آذربایجان سفر می کنند اعمال خواهد شد. شهروندان ما که می خواهند از طریق ترکیه و آذربایجان به کشورهای ثالث سفر کنند باید از گذرنامه استفاده کنند. ما می خواهیم تأکید کنیم که جمهوری آذربایجان برای اولین بار در تاریخ خود توافق نامه ای را در مورد استفاده از کارت شناسایی به عنوان سند عبور از مرز امضا کرده است. ”

همچنین بخوانید: رژه پیروزی در باکو؛ ترکیه به تعداد شهدای آذربایجان سرباز اعزام کرده است

طرفین همچنین تصمیم گرفتند برای جلوگیری از استفاده از اسناد جعلی عبور از مرز همکاری کنند. این، فرصت های جدیدی را برای تقویت امنیت مرزی بین دو کشور ایجاد می کند.

همچنین بخوانید: “گردان ارمنی” که از قره‌باغ به سوریه برگشته در حال برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی علیه ترکیه، آذربایجان و روسیه است

همچنین بخوانید: علی‌اف در دیدار با چاووش‌اوغلو: “امروز جهان معنای اتحاد ترکیه-آذربایجان را می‌بیند”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا