ایرانسلامتی و زندگی

آخرین وضعیت بیماری کووید-19 در ایران

تا ظهر شنبه در ایران 35 هزار و 408 نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و با با مرگ 139 نفر دیگر 2 هزار و 517 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. همچنین از این تعداد 11 هزار و 679 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 206 بیمار نیز وضعیت وخیم دارند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد کشوری مبارزه با ویروس کرونا در ایران در نشست خبری ویدیویی خود درباره نحوه شناسایی بیماران و اعلام آمار گفت: روزانه هزار تست گرفته می شود و 56 آزمایشگاه فعال ما ظرفیت این را دارند تا 10 هزار تست روزانه انجام دهند اما آمار روزانه ایران وابسته کامل به تست آزمایشگاهی نیست و برای تشخیص موارد مثبت منتظر آزمایش نمی مانیم.

وی با بیان اینکه انجام تست کرونا برای شروع و پایان اپیدمی اهمیت دارد ادامه داد: ما شاهد جهش بیماری نیستیم. روند تدریجی شیوع را داریم و بیماریابی فعال و شناسایی زودتر افراد بیمار باعث بالا رفتن آمار ما شده است.

جهانپور درباره کیت های ساخته شده ایرانی نیز توضیح داد: دو شرکت ایرانی تست های تشخیص بیماری کویید-19 را ساخته اند و پس از رفع اشکال و تائید انستیتو پاستور ایران با ظرفیت 80 هزار کیت در هفته وارد بازار می شوند.

به گفته جهانپور بیش از 10 هزار تخت نقاهتگاه پیش و پسا بیمارستانی برای قرنطینه در ایران ایجاد شده است.

گفتنی است تا ظهر شنبه در ایران 35 هزار و 408 نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و با با مرگ 139 نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته 2 هزار و 517 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. همچنین از این تعداد 11 هزار و 679 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 206 بیمار نیز وضعیت وخیم دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا