اجتماعیایرانسیاست

آخرین گزارش از وضعیت زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ پس از هجوم زندانیان جرایم خشن

شماری از زندانیان سیاسی محبوس در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ، جمعه ۱۶ مهر، توسط تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

شب گذشته، شنبه ۱۶ مهر، ۹ نفر از زندانیان سیاسی سالن ۱۰ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به اسامی علیرضا فرشی، شاپور احسانی راد، اسماعیل گرامی، اکبر باقری، پویا قبادی، اکبر فراجی، ارشیا وظیفه، شهاب سلطانیان و داود عبدالهی که در هجوم زندانیان جرائم خشن مورد حمله قرار گرفته بودند به سالن ۹ تیپ ۲ منتقل شدند.

این زندانیان سیاسی شب گذشته را در حسینیه سالن ۹ گذراندند.

طبق گزارش‌ها، امروز صبح شنبه ۱۷ مهر، مسئولین زندان به داخل سالن رفته و در حال مذاکره با این ۹ نفر از زندانیان سیاسی برای انتقال به تیپ ۵ زندان هستند.

علیرضا فرشی و سایر زندانیان سیاسی بند ۲ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ، روز شنبه در تماس های جداگانه ای که با خانواده‌های خود داشته اند ضمن تایید این حمله، گفته‌اند که علی‌رغم اینکه آنها به دفعات خواهان اجرای قانون تفکیک و طبقه بندی زندانیان شده اند، این درخواست از سوی مقامات زندان پیگیری نشده است.

لازم به ذکر است که این زندانیان سیاسی پیش‌تر در همان تیپ ۵ زندان محبوس بودند که به اجبار به تیپ ۲ منتقل شده بودند.

همچنین روز گذشته در‌ حمله زندانیان جرایم خشن ۳ نفر از زندانیان سیاسی به نام‌های اکبر باقری، پویا قبادی و اکبر فراجی مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته و به بهداری زندان منتقل شدند.

این زندانیان از ناحیه سر و گردن توسط تیزی دچار بریدگی شده‌اند و جراحت پویا قبادی بسیار جدی بوده و سر وی ۹ بخیه برداشته است.

کارشناسان و مدافعان حقوق‌بشر، حملات زندانیان خشن به زندانیان سیاسی را اقدامی سازمانیافته از سوی نهادهای امنیتی برای کشتار و ایجاد فضای رعب و وحشت میان آنها عنوان می‌کنند. 

پیش‌تر نیز در پی هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین از سوی گروهی به نام عدالت علی، تصاویری از ضرب و شتم زندانیان توسط زندانبانان و حمله برخی زندانیان به دیگر زندانیان منتشر شده بود که واکنش مردم و سازمان‌های حقوق بشری را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا