جهانخاورمیانه

آرژانتین سه شهروند لبنان و سوریه را به ظن ارتباط با تروریسم بازداشت کرد

پلیس فدرال و وزیر امنیت آرژانتین روز چهارشنبه از بازداشت سه نفر به ظن طراحی حمله تروریستی در این کشور خبر دادند. جزئیاتی در مورد هویت بازداشتی‌ها منتشر نشده، اما ملیت آنها لبنانی و سوریه‌ای اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های آرژانتین گفته‌اند در حال تحقیق در مورد اهداف مظنونان برای سفر به آرژانتین و همچنین یک «بسته ۳۵ کیلوگرمی» که از یمن برای یکی از مظنونان در آرژانتین ارسال شده است، هستند.

پاتریشیا بولریچ، وزیر امنیت آرژانتین، به خبرنگاران در بوئنوس‌آیرس پایتخت آرژانتین گفت مظنونان پیش‌تر نیز با گذرنامه کشورهای دیگر وارد آرژانتین شده بودند و تا زمانی که اتهام آن‌ها تایید نشود، هویت‌شان فاش نخواهد شد.

وزیر امنیت آرژانتین که در دهم دسامبر کار خود را در دولت خاویر مایلی آغاز کرده است، گفت «تحقیقات در حال انجام است و ما خواهیم دید که آیا واقعا یک تیم عملیاتی تروریستی به آرژانتین آمده یا این که معنای دیگری دارد

پلیس فدرال آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد نشانه‌هایی وجود دارد که این سه شهروند سوری و لبنانی قرار بود پس از ورود به بوئنوس‌ آیرس از طریق پروازهای مختلف، «برای برنامه‌ریزی اقدام تروریستی» با یکدیگر ملاقات کنند.

پلیس زمان بازداشت آنها را مشخص نکرده است.

خبر بازداشت این سه تن دو ماه پس از آن اعلام می‌شود که پلیس فدرال برزیل دست‌کم سه مرد را پس از شناسایی یک تیم تروریستی حزب‌الله لبنان که تحت حمایت حکومت ایران است، بر اساس اطلاعات دریافتی از پلس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، بازداشت کرد.

یکی از بازداشت‌شدگان در برزیل از دو کنیسه و یک گورستان یهودیان در شهر برازیلیا، پایتخت برزیل، عکس و فیلم گرفته بود.

سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان آرژانتین در بوئنوس آیرس، به ترتیب در مارس ۱۹۹۲ و ژوئیه ۱۹۹۴ هدف دو حمله مرگبار قرار گرفتند.

بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) که بزرگ‌ترین حادثه‌ تروریستی آرژانتین نام گرفت، ۸۵ تن کشته و ۳۰۰ تن مجروح بر جای گذاشت. این حمله به مقامات جمهوری اسلامی ایران و اعضای حزب‌الله لبنان نسبت داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا