خاورمیانه

آواره شدن هزاران نفر غیرنظامی در پی بمباران ادلب توسط ارتش سوریه و روسیه+ تصاویر

به دنبال حمله ارتش بشار اسد و جنگنده‌های روسیه به منطقه حلب در استان ادلب هزاران نفر از ساکنان این مناطق به نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه پناه آورده اند.

به دلیل ادامه حملات رژیم بشار اسد و روسیه به استان ادلب طی چند روز اخیر هزاران غیزنظامی دیگر نیز به مناطق نزدیک به مرز ترکیه پناه آوردند. بدین ترتیب تعداد غیرنظامیانی که از اول ماه نوامبر تاکنون در این منطقه آواره شده اند به 217 هزار نفر رسید.

 

 

حرکت آوارگان به سوی خط مرزی سوریه و ترکیه در پی ادامه حملات نیروهای رژیم بشار اسد و حامیان آن و عملیاتی که جهت تصرف استان ادلب در روز 20 دسامبر آغاز کرده اند، در حال افزایش است.

 

ترافیک سنگین در شهرستان سرمدا واقع در مسیر خط مرزی سوریه و ترکیه که به دلیل افزایش شمار مهاجران به وجود آمده است، توسط خبرنگاران آناتولی به تصویر کشیده شد.

 

محمد حلاج، مدیر گروه «هماهنگی برای اقدام در سوریه» در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت که آوارگان به مایحتاج اولیه زندگی مانند چادر، پتو، تشک نیاز فوری دارند.

 

حلاج افزود: هر روز و هر ساعات داده ها بروزرسانی می شود اما داده‌های واقعی بیش از گزارش‌های منتشر شده ماست.

 

وی اعلام کرد: طی 24 ساعت اخیر دو هزار غیزنظامی دیگر نیز به مناطق نزدیک به مرز ترکیه پناه برده اند. بدین ترتیب تعداد آوارگان سوری از اول ماه نوامبر تاکنون به 217 هزار نفر رسید.

 

ادلب و حومه آن که در کنترل مخالفان رژیم اسد قرار دارد، در نشست 5-4 مه سال 2017 در آستانه (نورسلطان) جزو مناطق کاهش تنش اعلام شده، اما حملات رژیم اسد و روسیه به این منطقه ادامه دارد.

 

بیش از 1300غیرنظامی از زمان امضای توافق سوچی میان ترکیه و روسیه در 17 سپتامبر 2018 تاکنون بر اثر این حملات جان باخته اند. همچنین بیش از یک میلیون شهروند سوریه طی یک سال اخیر به دلیل این حملات به مناطق نسبتا امن‌تر به‌ویژه نزدیک مرز این کشور با ترکیه مهاجرت کرده اند.

 

گفتنی است که بنا به گزارشهای منتشر شده، هم اکنون ترکیه میزبان بیش از 3.7 میلیون نفر از آوارگان سوری می باشد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا