خاورمیانه

ادامه اعتراضات مردمی در شهرهای عراق/ زخمی شدن ٣۰ تن در ناآرامی‌های دیروز بغداد

طی تظاهرات دیروز شهرهای عراق، در بغداد پایتخت این کشور بر اثر درگیری میان معترضان مردمی و نیروهای امنیتی ٣۰ نفر مجروح شده است.

تظاهرات در میدان های «خلانی» و «وثبه» بغداد هم چنان ادامه دارد و مردم عراق اعتراضات خود را نسبت به شرایط نامطلوب سیاسی و اقتصادی کشورشان اعلام می کنند.

 

به گزارش «روسیا الیوم» درگیری ها و تیراندازی در میدان وثبه بغداد هم چنان ادامه دارد که منجر به مجروح شدن 26 تظاهرات کننده شده است.

بر اساس گفته ها نیروهای امنیتی درپی افزایش تنش در نزدیکی پل «سنک» به میدان وثبه هجوم آوردند و تظاهرات کنندگان را با شلیک مستقیم  در میدان الوثبه نزدیک به میدان «تحریر» در مرکز بغداد متفرق و زخمی کردند.

از طرفی دیگر خبرگزاری «سومریه» نیز گزارش داده است که فرماندهی عملیات بغداد از مجروح شدن 4 تن از نیروهای امنیتی در پی انفجار بمب دست ساز در میدان الخلانی خبر داد.

به گفته این مقام مسئول «نیروهای امنیتی عراق که در حال انجام مسئولیت خود و حفاظت از تظاهرات کنندگان بودند که توسط یک بمب دستی مجروح شدند».

او با اشاره به اینکه اطلاعات اولیه حاکی از آن است که 4 «سرباز» مجروح شده اند مدعی شده است که نیروهای امنیتی با وجود حملات مکرری که به آنها می شود هم چنان خویشتن داری می کنند.

پیش از این نیز یک افسر نظامی و یک سرباز در میدان درگیری ها بر اثر پرتاب بمب دستی مجروح شدند.

خبرگزاری «بغداد الیوم» نیز گزارش داد که در ادامه تظاهرات در شهر «ناصریة» مرکز استان «ذی قار» نیز تظاهرات کنندگان با نصب بنری که شامل پیامی به 6 زبان دنیا به سازمان ملل متحد بود، از این سازمان خواستند تا برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و حل بحران فعلی به این موضوع ورود پیدا کند.

این بنر به 6 زبان انگلیسی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، روسی و آلمانی نوشته شده است و تظاهرات کنندگان با نصب آن در میدان «حبوبی» ناصریه از سازمان ملل متحد خواستند تا برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و حل بحران فعلی عراق به این موضوع ورود پیدا کنند.

تظاهرات عراق در اعتراض به اوضاع و شرایط نامطلوب سیاسی و اقتصادی و فساد موجود در این کشور از اکتبر 2019 در استان های جنوبی عراق آغاز شده و تا به امروز شاهد بستن راه ها، اعتصابات عمومی و درگیری هایی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا