جهان

اعمال محدودیت برای سفر اتباع ۶ کشور دیگر به ایالات متحده

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد پس از یک سال برسی از سوی وزارت امنیت داخلی این کشور در مورد مسافرت اتباع ۶ کشور دیگر به آمریکا، محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش فاکس نیوز، «چاد ولف»، وزیر امنیت داخلی آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این سیاست جدید به معنای ممنوعیت سفر اتباع این کشورها نیست، بلکه صدور برخی روادیدهای خاص مهاجرتی برای آنها محدود می‌شود.

 

بر این اساس، نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا، ۶ کشوری هستند که واشنگتن مسافرت اتباع آنها به آمریکا را محدود می‌کند.

مقام‌های ایالات متحده مسائل امنیتی را دلیل اتخاذ این تصمیم اعلام کرده و گفته اند که دولت‌ این کشورها با معیارهای لازم برای اشتراک اطلاعات و موارد امنیتی صاحبان گذرنامه‌ها همکاری ندارند.

پیش از اتباع هفت کشور (ایران ، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن) نیز شامل محدودیت سفر به ایالات متحده اعم از ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی هستند، اما «چاد ولف» تصریح داشت که شرایط این شش کشور جدید اعلام شده با هفت کشور قبلی تفاوت دارند.

بنا به گفته آقای ولف، در مورد میانمار، اریتره، قرقیزستان و نیجریه، این محدودیت ها برای ویزاهای مهاجرت اعمال می شود – برای افرادی که به دنبال اقامت دائم و یا کار در ایالات متحده هستند. اما محدودیت های در نظر گرفته شده برای سودان و تانزانیا ، شامل موارد بیشتری می باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا