خاورمیانه

تداوم اعتراضات مردمی در عراق/ مجروح شدن ۱۵ تظاهرات کننده

فعالان عراقی، از زخمی شدن ۱۵ تظاهرات کننده طی اعتراضات امروز توسط نیروهای امنیتی در میدان «خلانی» و مناطق اطراف آن در مرکز بغداد خبر دادند.

به گزارش «الحره»، فعالان عراقی از مجروح شدن 15 تظاهرات کننده طی درگیری با نیروهای امنیتی در میدان الخلانی و مناطق اطراف آن در وسط بغداد خبر دادند. همچین در جریان سرکوب معترضان دو تن از نیروهای امنیتی عراق زخمی شدند.

 

این فعالان با انتشار تصاویری از درگیری های در شبکه های اجتماعی از مجروح شدن تظاهرات کنندگان در پی درگیری با نیروهای امنیتی خبر دادند و حال برخی از تظاهرات کنندگان را وخیم اعلام کردند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و تفنگ ساچمه ای استفاده کردند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز امروز (پنجشنبه) به مجروح شدن یک افسر نظامی و سرباز بر اثر انفجار بمب دستی در میدان الخلانی اشاره کرد و مدعی شد که نیروهای امنیتی هم چنان خویشتن داری می کنند و مسئولیت امنیتی خود برای مبارزه با خشونت را انجام می دهند.

او از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست تا با نیروهای امنیتی برای شناسایی خرابکاران و حفاظت از تظاهرات کنندگان همکاری کنند و از محدوده امن تظاهرات در میدان التحریر خارج نشوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا