ایرانخاورمیانهسیاست

از زمان احمدي‌نژاد ديپلماسي منطقه‌اي از وزارت خارجه خارج و به سپاه قدس سپرده شد

معاون وزارت خارجه دولت خاتمی در گفتگو با «اعتماد» گفت، از زمان احمدي‌نژاد ديپلماسي منطقه‌اي از وزارت خارجه خارج و به سپاه قدس سپرده شد.

محسن امين‌زاده، معاون وزارت خارجه دولت خاتمی در گفتگو با «اعتماد» گفت: «بعد از دولت اصلاحات از زمان دولت احمدي‌نژاد به كلي تخريب و عملا ديپلماسي منطقه‌اي از وزارت خارجه خارج شده و به سپاه قدس سپرده شد و اين وضع تاكنون نيز تداوم داشته است.»

محسن امين‌زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در همه جهان وظيفه نهادهاي اطلاعاتي و نظامي ارايه اطلاعات روزآمد و كليدي به وزارت امور خارجه براي ايفاي نقش راهبردي ديپلماسي است. نقشي كه در ديپلماسي منطقه‌اي از سال ۱۳۸۴ به كلي به هم ريخته و عملا اين ماموريت‌هاي اصلي از كار وزارت امور خارجه تقريبا به‌طور كامل حذف شده و به نهادهاي ديگري سپرده شده است.»

پیش‌تر نیز، بر اساس فایل صوتی منتشر شده از مصاحبه (اسفند ۹۹) محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران، او با اشاره به دخالت‌های قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، در تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی گفته بود با فشارهای او دیپلماسی را فدای جنگ کردم.

محمدجواد ظریف گفته بود: «تقریبا هر بار که من برای مذاکره رفتم، این سلیمانی بود که می‌گفت من می‌خواهم که این خاصیت را بگیرید، این نکته را بگیرید.»

همچنین بخوانید: فایل صوتی ظریف؛ حسام‌الدین آشنا برکنار و ۱۵ نفر نیز ممنوع الخروج شدند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا