جهان

افزایش تنش‌ها در ادلب و سفر «نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه» به ترکیه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «جیمز جفری»، نماینده ایالات متحده در امور سوریه، به منظور کاهش تنش در منطقه ادلب سوریه به ترکیه خواهد رفت.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که جیمز جفری امروز طی ماموریتی به آلمان و برخی از کشورهای خاورمیانه سفر خواهد کرد و «جوئل ریبرن»، فرستاده ویژه آمریکا در سوریه نیز بعدا به وی ملحق خواهد شد.

 

به گزارش راشا تودی، جیمز جفری قرار است در ترکیه با مقامات بلند پایه این کشور دیدار کند و به بررسی مسائل قابل توجه ای از جمله: پیشروی نیروهای دولت بشار اسد در ادلب، اوضاع کنونی در شمال شرق سوریه، اجرای مصوبه 2254 شورای امنیت سازمان ملل درباره حل بحران سوریه و تلاش های مداوم ائتلاف بین المللی ضد داعش برای شکست داعش در سوریه و عراق بپردازد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که جیمز جفری، 13 فوریه ابتدا برای شرکت در کنفرانس امنیتی به مونیخ خواهد رفت و در آنجا ضمن دیدار با مقامات بلند پایه چند کشور به بررسی تلاش ها برای شکست داعش می پردازد.

وزارت امور خارجه آمریکا اطلاعاتی درباره کشورهایی که قرار است جفری در خاورمیانه به آن جا سفر داشته باشد اعلام نکرده است.

پیشتر، پیشروی  نیروهای ارتش بشار اسد در ادلب منجر به درگیری هایی با نیروهای ترکیه و افزایش تنش در منطقه ادلب شد از آنجا که تعدادی از نیروهای ترکیه طی حملات توپخانه ای ارتش اسد به شهادت رسیده و عده ای نیز زخمی شدند.

گفتنی است که ترکیه 12 نقطه دیدبانی در منطقه ادلب در شمال شرق سوریه به منظور ایجاد منطقه امن و همچنین مقابله با تهدیدات گروههای تروریستی ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا