آذربایجان

الهام علی‌اف آزادی کلبجر از اشغال ارمنستان را به مردم آذربایجان تبریک گفت

الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان گفت: "امروز منطقه کلبجر از اشغال آزاد شد. من این مناسبت را از صمیم قلب به همه مردم آذربایجان تبریک می گویم."

“امروز منطقه کلبجر از اشغال آزاد شد. من این مناسبت را از صمیم قلب به همه مردم آذربایجان تبریک می گویم. مردم عزیز کلبجر، چشمتان روشن! منطقه مادریتان از اشغال آزاد شد. سالهاست که مردم آذربایجان چشم به راه این روز هستند. منطقه کلبجر در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۳ اشغال شد. مردم بی گناه با وحشیگری از سرزمین اجدادی خود بیرون رانده شدند. آثار تاریخی و طبیعت کلبجر آسیب جدی دیده است.”

این سخنان از سوی الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در خطاب به ملت آمده است.

“اشغال منطقه کلبجر فاجعه بزرگی بود. اشغال هر منطقه فاجعه بزرگی بود. پس از اشغال مناطق شوشا و لاچین در ماه مه ۱۹۹۲، اشغال کلبجر نیز ارتباط جغرافیایی بین ارمنستان و قره باغ را ایجاد کرد. همه می دانند که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی سابق مرزی با جمهوری ارمنستان نداشت. ارمنستان با منطقه لاچین و کریدور لاچین از قره باغ کوهستانی جدا می شد. اشغال لاچین، شوشا و مناطق بعدی کلبجر ارتباط جغرافیایی بین ارمنستان و قره باغ را در یک منطقه وسیع ایجاد کرد و این هدف دشمن بود. پس از اشغال کلبجر، می توان گفت که ارتباطات بین ارمنستان و قره باغ از بسیار وسیعتر برقرار شد و اول از همه سلاح، تجهیزات و نیرو ارسال شد. در عین حال، این مزایای بزرگی برای سیاست تجاوزکارانه بعدی ارمنستان فراهم کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا