جهانخاورمیانهسیاست

امریکا ۳۹ هواپیما و هلی‌کوپتر جنگی به افغانستان می‌دهد

مقام‌های امریکایی به هیئت افغانستان که تازه از واشنگتن دیدار کرده‌است، تعهد داده‌اند که ۳۹ هواپیما و هلی‌کوپتر جنگی به این کشور بدهند.

خبرگزاری جمهور افغانستان با استناد به منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، روز سه‌شنبه ۸ تیر، گفت که مقام‌های امریکایی به هیئت افغانستان که تازه از واشنگتن دیدار کرده‌است، تعهد داده‌اند که ۳۹ هواپیما و هلی‌کوپتر جنگی به این کشور بدهند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که دولت آمریکا، ۳۷ چرخبال (هلی‌کوپتر) بلک‌هاک و دو هواپیمای جنگی ای۲۹ دیگر را، به افغانستان کمک خواهد کرد.

تاکنون دولت‌های افغانستان و آمریکا رسما در این باره چیزی نگفته اند.

اما حمدالله محب، مشاور امنیت ملی پس از دیدار هیات افغانستان با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن در یک مصاحبه با تلویزیون ملی گفته که امریکا با درخواست افغانستان مبنی بر کمک تجهیزات نظامی از جمله چرخبال و طیاره «A29»  سوپرتوکانو موافقت کرده است.

این در حالی است که طالبان مسلح همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حملات شان را در نقاط مختلف کشور افزایش داده‌اند.

گفتنی است که محمداشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در راس یک هیات بلندپایه دولتی، پنجشنبه هفته گذشته در سفر رسمی و دو روزه به امریکا سفر کردند و شام روز شنبه (۵ سرطان/تیر) به کشور برگشتند.

در این سفر هیأت افغانستان با جوبایدن رئیس جمهور، وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی، رئیس و اعضای مجلس نمایندگان، مجلس سنا، تعدادی از شخصیت‌ها و مسوولان عالی رتبه‌ امریکا دیدار کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا