آذربایجانجهانسیاست

ایروان: در امتداد مرزهای آذربایجان و ارمنستان نیروهای روسی‌ مستقر می‌شوند

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون عمومی این کشور اعلام کرد، در امتداد مرزهای آذربایجان و ارمنستان نیروهای روسی‌ مستقر می‌شوند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، آرمن گریگوریان گفت: “نیروهای مرزی روسیه در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر خواهند شد، سپس مرزبندی و تعیین مرز انجام خواهد گرفت و پس از آن نیروهای مرزی ارمنستان و آذربایجان در مرز مستقر خواهند شد.”

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت که اگر ارمنستان “قدرت کافی نداشته باشد، نیروهای روسی در آنجا مستقر می شوند. تصمیم گرفته شده است که مرزبانان روسی در مرز باشند.”

پیش از این، سرویس ارمنی رادیو آزادی گزارش داده بود كه ایروان و مسكو مذاكرات در مورد گسترش پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان را آغاز كرده اند.

این رادیو همچنین یادآوری کرد که در جلسه دولت ارمنستان در تاریخ ۲۷ مه، تصمیم بر این شد که زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار در منطقه سیونیک (زنگه‌زور) به دفتر مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه در ارمنستان اختصاص یابد.  همچنین اشاره شد که این ۷ قطعه زمین بر اساس توجیه دولت ارمنستان مبنی بر اینکه “پس از بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر [در آذربایجان ۱۰ نوامبر] ۲۰۲۰، مرزهای جنوب شرقی ارمنستان باید تقویت شود”، توسط مرزبانان روسی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، صحبت از مرزهای بین دو کشور در مناطق لاچین و کلبجر می‌رود که طبق نقشه های دوران اتحاد جماهیر شوروی، نیروهای مسلح آذربایجان در این مرزها مستقر شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا