آذربایجانویدیو

بقایای سیستم ضد پهپادی «رِپِلِنت» ارمنستان که طعمه پهپادهای آذربایجان شد (ویدیو)

تصاویر ویدئویی سامانه ضد پهپادی رادیویی و الکترونیکی «رِپِلِنت» ارمنستان که در طی جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ توسط ارتش آذربایجان منهدم شد، منتشر شد.

تصاویر ویدئویی سامانه ضد پهپادی رادیویی و الکترونیکی «رِپِلِنت» که در آن موقع به تازگی در زرادخانه ارتش ارمنستان قرار گرفته و در طی جنگ ۴۴ روزه قره باغ توسط ارتش آذربایجان منهدم شد، در شبکه های اجتماعی منتشر شد. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، بقایای این سامانه در حال حاضر تحت کنترل ارتش آذربایجان است. یکی از سربازان آذربایجان از بقایای تجهیزات فیلمبرداری می‌کند.

لازم به ذکر است که ارتش آذربایجان طی عملیات جنگی ۴ دستگاه جنگ رادیویی-الکترونیکی «رِپِلِنت» ارتش ارمنستان را در جهات مختلف جبهه منهدم کرد. این دستگاه ها توسط صنایع نظامی روسیه تولید می شوند و به عنوان پیشرفته ترین وسیله در برابر پهپادها ارائه می شوند. این دستگاه با توجه به شاخص های تاکتیکی و فنی خود، پهپادهای کوچک از انواع مختلف را در فاصله ۳۵ کیلومتری شناسایی کرده و با اخلال سیستم کنترل آنها، کنترل آن را به دست می‌گیرد. ارمنستان در آوریل ۲۰۱۶، یک سال پس از معرفی اولین پهپاد تهاجمی ارتش آذربایجان، این سامانه‌ها را از روسیه سفارش داد.

اما این تجهیزات در مقابل ارتش آذربایجان عقیم ماندند و با حملات پهپادی نابود شدند. در آن زمان، یکی از تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع نشان داد که چگونه پهپاد هاروپ، سامانه «رِپِلِنت» را نابود کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا