جهان

بوریس جانسون، پس از مداوا به سمت خود بازگشت

گزارش می رسد که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، ۲۲ روز پس از اینکه مداوایش به خاطر ابتلا به ویروس جدید کوید-۱۹ تمام شد به سمت خود بازگشت.

بوریس جانسون با بازگشت به دفتر کار و اقامت‌گاه نخست وزیری، جلسه شورای وزیران را بر عهده خواهد داشت که از طریق ویدئو کنفرانس به عنوان اولین کار امروز برگزار می شود. همچنین انتظار می رود جانسون در کنفرانس مطبوعاتی روزانه شرکت کند.

انتظار می رود جانسون برنامه هایی را برای چگونگی کاهش محدودیت کوید-۱۹ در این هفته اعلام کند.

یکی از معاونان جانسون که نامش فاش نشده در گفتگو با روزنامه تلگراف گفت نخست وزیر می تواند محدودیت ها را کاهش دهد.

دستیار جانسون با بیان اینکه ۷ ماه مه روزی است که دولت باید به طور قانونی اقدامات قرنطینه را بررسی کند، گفت: «اگر بوریس بخواهد قبل از آن محدودیت ها را تغییر دهد یا حداقل چیزی را قبل از آن اعلام کند. این ممکن است. [به همین خاطر] بیان پایان دادن به قرنطینه اشتباه است، بیان اصلاح قرنطینه درست‌تر خواهد بود.»

تست کوید-۱۹ آقای جانسون در ۲۷مارس مثبت اعلام شد. جانسون که پس از 10 روز نتوانسته بود بهبود یابد، عصر روز ۵ آوریل به بیمارستان منتقل شد و روز بعد وی به مراقبت های ویژه انتقال یافت.

نخست وزیر انگلستان که با اکسیژن معالجه شد و طبق گزارش به دستگاه تنفسی متصل نشد، در ۹ آوریل از بخش مراقبت های ویژه به بخش عمومی منفقل شد و در ۱۲ آوریل مرخص شد.

همچنین خاطر نشان شد که جانسون قبل از بازگشت به پست خود مدتی را استراحت می کند.

انگلستان در ۲۳ مارس، محدودیت‌هایی برای خروج شهروندان از خانه آورده شد و تمامی مشاغل تجاری به جز مارکت‌ها و داروخانه ها بسته شدند. اقدامات قرنطینه جزئی به مدت ۳ هفته دیگر در تاریخ ۱۶ آوریل تمدید شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا