جهان

نخست‌وزیر بریتانیا با وخیم تر شدن حالش به بخش آی سی یو انتقال یافت

بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) منتقل شد. او که ۱۰ روز پیش پس از مثبت بودن تست کرونا در خانه قرنطینه بود از دیروز به بیمارستان انتقال یافته است.

در اطلاعیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری بریتانیا شامگاه دوشنبه، ۱۸ فروردین اعلام کرد بوریس جانسون، نخست‌وزیر ۵۵ ساله این کشور که به کرونا مبتلا شده، در پی وخامت حالش در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری شد.

بوریس جانسون ابتدا برای انجام چند آزمایش در بیمارستان سنت توماس لندن بستری شده بود عصر دوشنبه به علت وخیم تر شدن حالش به توصیه تیم درمان، به بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) انتقال داده شد

طبق اطلاعیه دفتر نخست‌وزیری، آقای جانسون از دومنیک راب، وزیرخارجه خواسته که به نیابت از او به طور موقت ریاست کابینه را برعهده بگیرد.

در پی انتشار خبر بستری شدن بوریس جانسون در آی‌سی‌یو، شماری از مقام‌ها و سیاستمداران بریتانیا، از جمله رهبر جدید حزب کارگر، شهردار لندن و چند عضو کابینه، با ابراز نگرانی از وضعیت او در پیام‌هایی، برای بوریس جانسون ۵۵ ساله آرزوی بهبودی کردند.

تا به امروز ۵۲ هزار نفر در بریتانیا به بیماری جدید کرونا مبتلا شده‌اند و دستکم ۵۳۸۰ نفر هم جان خود را به علت این بیماری از دست داده‌اند.

روز یکشنبه، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، در یک سخنرانی کم‌سابقه با ارسال پیام ویدیویی تاکید کرد که بر این بحران غلبه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا